Vastuullisuusviestintä

Rakennamme organisaatiosi vastuullisuustyöstä sidosryhmiäsi puhuttelevan tarinan, jossa fakta, tunne ja merkitys kohtaavat uskottavalla tavalla. Olemme kumppanisi myös silloin, kun haluat koota faktat vastuullisuusraportiksi.

Tavoitteemme on vahvistaa Sellu ja energia -liiketoiminnan HSE-viestinnän vaikuttavuutta niin, että sisältö puhuttelee ja motivoi kaikkia henkilöstöryhmiä heidän omista lähtökohdistaan.”

Outi Nurmi
communications manager, Valmet OYJ

Uskottava vastuullisuusviestintä vastaa sidosryhmien odotuksiin

Vastuullisuuden painoarvo kasvaa, ja siksi yrityksille on aiempaa tärkeämpää tehdä omaa vastuullisuustyötään tunnetuksi. Sidosryhmät odottavat näkevänsä selkeitä tavoitteita ja toimia, joten vastuullisuusviestinnän on oltava täsmällistä ja konkreettista. Uskottavan vastuullisuusviestinnän rima nousee koko ajan korkeammalle.

Vastuullisuusviestinnällä yritys tekee sidosryhmilleen näkyväksi tavoitteitaan ja kehitystään, avaa päätöksiä ja niiden taustoja sekä tulee tietoiseksi heidän odotuksistaan. Siksi vastuullisuusraportin laatiminen ei yksin riitä, vaan raportti vaatii rinnalleen laajasti erilaista viestintää ja vuorovaikutusta.

Vastuullisuusviestinnällä on tärkeä merkitys myös sisäisesti. Organisaatiossa jokainen on vastuullisuusviestijä, ja jokaisen on hyvä tuntea oman työpaikkansa vastuullisuustyön tavoitteet ja sisällöt. Vastuullisuuden kehittämiseen liittyy monia kehitysprojekteja, joihin sitoutumista voidaan vahvistaa viestinnän keinoin.

Vastuullisuusviestinnän palveluitamme

  • Sidosryhmäkartoitukset ja -analyysit
  • Vastuullisuusviestinnän suunnittelu ja -ohjelmien lanseeraukset
  • Vastuullisuusraporttien suunnittelu, sisällöntuotanto ja graafinen suunnittelu
  • Vastuullisuusohjelman pääviestien kirkastus ja sanoitus
  • Vastuullisuusvision sanoitus
  • Vastuullisuustiekartat, infograafit ja kuvitukset sekä videot

Kolme hyvää syytä panostaa
vastuullisuus­viestintään

1. Rakennat luottamusta sekä vahvistat työnantajakuvaa ja mainepääomaa.

2. Vastaat asiakkaiden ja yhteistyö­kumppaneiden vastuullisuus­vaatimuksiin.

3. Varmistat liiketoiminta­edellytysten ja kilpailukyvyn jatkuvuutta.

Ota yhteyttä

Alkoiko kiinnostaa?

Haluatko, että tuotamme epäreilua kilpailuetua myös sinulle? Pirauta tai laita viestiä!

Lähetä meille viesti:

Unfair Hub