Taiteellisen tarkka Hanna miettii aina askeleen pidemmälle

Hanna Leppänen on AD ja punaviinijoogi, jolle tärkeää on luoda aito yhteys asiakkaan liiketoimintaan.

Vaikean paikan sattuessa Hanna on se unfairilainen, joka saa porukkamme nauramaan, kun sitä eniten tarvitaan. Silloin kahvikuppi kädessään sivummalla seisova AD:mme heittää ilmoille kommentin, jolle ei lakonisessa tilannekomiikassaan voi olla repeämättä.

Hanna palkattiin Unfairin ensimmäiseksi AD:ksi vuonna 2016. Monipuoliset ja nopealla tahdilla vaihtuvat tehtävät niin digin kuin printin parissa ovat olleet naiselle mieleisiä, sillä kuten Hanna asian tiivistää: on kiva tehdä kaikkea.

Ennen Unfairin talliin liittymistä tie vei Hannaa lehtitalosta yliopiston kautta softataloon ja sieltä mainosmaailmaan. Graafisen työn kartuttaman osaamisen lisäksi Hannalta löytyy tradenomin koulutus sekä pari villiä korttia.

– Opiskelin vuoden ajan vaatetustekniikan insinöörikoulutuksessa sekä kokeilin tietojenkäsittelytieteitä. Vaikka taiteelliset harrastukset ja piirtäminen ovat aina kiinnostaneet, taisin käydä jotain taistelua luovalle urapolulle hyppäämistä vastaan, Hanna nauraa.

Taide on ja pysyy, sillä Hanna on ahkera kiertämään museoita ja näyttelyitä.

– Tykkään sekä tehdä että tuijottaa taidetta. Yksi haave olisi valmistaa moderni räsymatto, Hanna kertoo.

Syvempää asiakkaan ymmärtämistä

Unfairin kvartaalilounaalla Hanna palkittiin tinkimättömän tarkan työnsä lisäksi myös jatkuvasta ammatillisesta kehittymisestä, eikä suotta: tälläkin hetkellä uuttera AD suorittaa markkinointiviestinnän erikoisammattitutkintoa. Hanna uskoo, että Markkinointi-instituutin opinnot antavat entistä syvemmän ymmärryksen sekä asiakkaan lähtökohtiin että oman työn johtamiseen.

– Ei ole kyse vain nätin kuvan suunnittelusta, vaan aidon yhteyden luomisesta asiakkaan liiketoimintaan. Silloin viesti kiteytyy niin ulkoasuun kuin rivien välistä tulevaan fiilikseen, Hanna pohtii.

Unfairin ja asiakkaiden tiivis yhteistyö on strategista kumppanuutta, jossa mietitään aina askel pidemmälle. Luotto-AD:n kohdalla se tarkoittaa sitä, että asiakkaalle osataan tarjota joka kerta enemmän kuin mitä pyydetään.

Oman uransa seppä

Hannan mielestä Unfairissa hienoa on se, ettei työssä jumahdeta tiettyyn muottiin tai titteliin.

– Jokainen saa olla omanlaisensa ja suunnitella omaa uraansa. Työtehtävän muotoutuessa oppii paljon, Hanna kertoo.

Stressiherkäksi tyypiksi tunnustautuva Hanna tykkää selättää paineet karkaamalla juoksulenkille sekä rauhoittumalla joogan tai viinilasin äärelle – joskus tarpeeseen tulevat molemmat.

– Kerran olen joogannut punaviinilasi kädessä, Hanna paljastaa lopuksi.

Eli…

Hanna Leppänen on AD ja punaviinijoogi, jolle tärkeää on luoda aito yhteys asiakkaan liiketoimintaan.

Kirjoittaja

Emmi Paajoki

Suunnitelmallinen ja sanavalmis sisältötaituri, joka pitää langat käsissä tiukassakin tilanteessa. Rohkea viestijä rakastaa ydinviestin kiteyttämistä, ja kirjoittaa sujuvasti niin suomeksi, ranskaksi kuin lontooksi.

Lisää aiheesta