Uusi brändi-ilme Tampereen suurimmalle vuokranantajalle

Vuokra-asumisesta tulee yhä trendikkäämpää. Asumisen joustavuus, ympäristöarvot sekä digitaalisten palvelujen yleistyminen nostavat asukkaiden palveluodotukset entistä korkeammalle.

Lopputuloksesta tuli onnistunut etenkin siksi, että olimme kaikki koko ajan samalla aaltopituudella.”

Kirsi Löövi, VTS-kotien markkinointisuunnittelija

VTS-kotien toimitusjohtaja Satu Eskelinen halusi, että 50 vuotta täyttävän Tampereen suurimman vuokranantajan brändi on ajassa kiinni, tukee uutta liiketoimintastrategiaa ja puhuttelee kohderyhmää oikealla tavalla.

”Unfair onnistui erinomaisesti kuvittamaan sen, millaisena haluamme uuden VTS:n näyttäytyvän astuessamme seuraavalle 50-vuotiskaudelle.”

Satu Eskelinen, toimitusjohtaja

Tunne asiakkaasi: tutki ja osallista

Brändiuudistus oli luonteva jatkumo VTS:n  kanssa aikaisemmin toteuttamallemme strategiakuvalle. Jotta myös brändiuudistus koettaisiin omaksi alusta alkaen, kohderyhmät haluttiin osallistaa muutokseen jo mahdollisimman varhaisessa vaiheessa.

Taustalle toteutettiin bränditutkimus, johon saatiin noin 1 000 vastausta henkilöstöltä, asiakkailta, hallitukselta ja muilta sidosryhmiltä. Tulosten perusteella todettiin, että VTS-kotien vahvuuksia ovat edullisen hintatason lisäksi mm. luotettavuus, vastuullisuus sekä vahva yhteisöllisyys. Visuaalinen ilme suunniteltiin näistä lähtökohdista rintarinnan brändiuudistuksen kanssa.

”Tutkimus kertoi meille asioista, joita asiakkaamme, henkilöstömme ja sidosryhmämme pitävät tärkeinä, ja joita he meissä arvostavat sekä meiltä odottavat.”

Selkeä projektimalli helpottaa yhteistyötä

Uusi brändistrategia herätettiin heti eloon kaikissa materiaaleissa aina asiakaslehdestä muuhun printtiin, lomakkeistoon, valokuviin, verkkosivuille, sosiaaliseen mediaan ja autoteippauksiin. Liinin markkinoinnin hengessä työtä myös koeponnistettiin eri kohderyhmillä ja painomateriaaleissa ennen lopullisia valintoja. Testausvaiheessa mm. huomattiin, että logoon tarvitaan vielä viilausta ja osassa printeistä vihreän tunnusvärin sävy ei toistunut tarpeeksi säväyttävästi. Palautteen pohjalta molemmat tekijät nostettiin vielä kerran suurennuslasin alle halutun lopputuloksen aikaansaamiseksi.

Verkkosivustoa VTS-kodit ei tässä kohtaa halunnut rakentaa uudelleen alusta, vaan uusi ilme ja viesti istutettiin jo olemassa olevaan alustaan. Unfair toteutti nettisivuille myös saavutettavuustestauksen, jolla varmistettiin, että sivusto palvelee jatkossa paremmin kaikkia käyttäjiä.

”Koen, että Unfair kuuntelee meitä aidosti ja ymmärtää, mitä tarvitsemme. Yhteistyö on ollut sujuvaa ja Unfairin selkeä malli projektin vetämiseen on helpottanut tekemistä.”

Enemmän näkyvyyttä samalla rahalla

Uusi visuaalinen identiteetti ja logo ovat mahdollistaneet uudenlaisia keinoja VTS-kotien markkinointiin: mm. Tampereen seudun joukkoliikenteen bussi teipattiin kauttaaltaan uudella ilmeellä, sosiaalisessa mediassa aktivoiduttiin tuoreella tavalla ja strategiakuvasta muokattu kuosi otettiin osaksi henkilöstöviestintää ja liikelahjoja.

”Vaikka mainontaa on käytännössä ollut sama määrä kuin aikaisemmin, olemme saaneet uudesta ilmeestä ja lisääntyneestä näkyvyydestä todella paljon hyvää palautetta.”

Hyvän elämän alusta

VTS-kodit tarjoaa hyvän elämän alustan ja kohtuuhintaisen kodin jo yli 17 000 tamperelaiselle. Rakennamme, ylläpidämme ja vuokraamme laadukkaita asuntoja hyvien liikenneyhteyksien ja palvelujen äärellä. Ovemme ovat avoinna kaikille tamperelaisille – erityisesti heille, joiden on vaikea löytää asuntoa yksityisiltä markkinoilta.

”Lähdimme toteuttamaan Unfairin kanssa myös brändiuudistusta, sillä yhteistyön jatkuminen oli luontevaa strategiakuvan toteutuksen jälkeen. On upeaa, että nyt myös brändi-ilme vastaa meidän hienoa toimintaamme.”

Ota yhteyttä

Alkoiko kiinnostaa?

Haluatko, että tuotamme epäreilua kilpailuetua myös sinulle? Pirauta tai laita viestiä!

Taru Kumpulainen

Strategi, COO (founder & COB)

+358 40 080 6379

Lähetä meille viesti:

Lisää aiheesta