Pitkän tähtäimen brändiuudistus
VeliMark on viime vuosien aikana kasvanut paljon ja uusia toimipisteitä on avautunut useita. Unfair pyydettiin apuun, jotta viestintä ja ilme saatiin yhdenmukaiseksi kaikkien 11 toimipisteen kesken. Tavoitteena oli selkiyttää Seepran mustavalkoista yrityskuvaa sekä sisäisesti että ulkoisesti.
On tärkeää, että asiakas saa samanlaisen asiakaskokemuksen eli samanlaista Seepraa ympäri Suomen. Saimme pitkän tähtäimen selkeytyksen brändiimme ja viestintäämme sekä konkreettisia työkaluja jokapäiväiseen tekemiseen.”
Tiia Tylli-Aliranta
ALUEpäällikkö, VELIMARK
Nopea toteutus ja hauska, mutta asiallinen ote
Unfairin valtti tarjousvaiheessa oli liini malli eli hommien purkittaminen tarvittaessa hyvin nopealla aikataululla. Myös raikas ja hauska, mutta asiallinen tyyli sekä visuaalinen ote ja sopiva tekemisen tempo vakuuttivat seepratiimin kumppanin valinnasta.
Kickoffin, asiakashaastatteluiden ja henkilöstökyselyn siivittämänä unfairilaiset ja velimarkilaiset tapasivat hybridimallisessa workshopissa, jossa osa osallistujasta oli etänä ja osa fyysisesti kasvokkain. Työpajassa Unfair auttoi kaivamaan VeliMark-brändin ytimen, tunnistamaan tärkeimmät argumentit hissipuheeseen sekä muotoili ajatukset visuaalisiksi elementeiksi yhdessä asiakkaan kanssa.
Yhteistyössä yhdistyi pian hevosmainen ja seepramainen tekeminen, jossa muistettiin pitää sopivasti pilke silmäkulmassa. Workshopissa saatiin helposti aikaiseksi jälkeä, joka paitsi näytti ja kuulosti VeliMarkilta, oli myös linjassa pidemmän tähtäimen strategisten tavoitteiden kanssa.
Asiakas arvostaa yhteistyössä etenkin Unfairin monipuolista asiantuntijuutta liiketoimintaa tukevan visuaalisen ilmeen suunnittelussa ja ydinviestin selkeyttämisessä. Myös avoimuus ja mutkattomuus vuorovaikutuksessa saa kiitosta.
Yhteistyöstä huokuu hyvä fiilis tämän kaiken asiallisen B2B:n keskellä.”
Tuloksena työkaluja käytännön tekemiseen
Työpajan tulokset, eli VeliMarkin kirkastettu ydinsanoma ja modernisoitu visuaalinen ilme, kiteytettiin konkreettiseksi brändikirjaksi. Brändin jalkautukseen valmistettiin myös erilaisia materiaaleja, kuten asiakirja- ja julistepohjia, esimerkiksi myynnin ja markkinoinnin tueksi.
Visuaalisessa ilmeessä haluttiin säilyttää seepramaisuutta, mutta tyylitellä se tähän päivään sopivaksi. Unfairilla toive sisäistettiin nopeasti ja VeliMarkille suunniteltiin uusi liikemerkki, johon yrityksessä ollaan erityisen tyytyväisiä. Markkinointi ja myynti sai päivittäiseen työhön konkreettisia visuaalisia työkaluja, kuten uudet väriprofiilit, joiden avulla esimerkiksi uutuustuotteista ja kampanjoista viestitään selkeästi ja johdonmukaisesti.
Visuaalisen ilmeen lisäksi myös brändin viestinnällinen linja on nyt yhdenmukainen ja valmiiksi sanoitettuja hissipuhetta, Message Housea ja ydinviestejä voi hyödyntää kaiken viestinnän pohjana. Myös uusi slogan ”Puhtaus on mustavalkoista” kiteyttää VeliMarkin filosofian erinomaisesti.
Ota yhteyttä
Alkoiko kiinnostaa?
Haluatko, että tuotamme epäreilua kilpailuetua myös sinulle? Pirauta tai laita viestiä!