Kohderyhmien tuntemuksella ja raikkaalla brändillä tavoitetaan uusia asiakkaita

Perinteikäs tamperelaisyritys Kalaherkut Oy Nygren toi kalakaupan uudelle vuosituhannelle viemällä kauppahallin valikoiman ja asiakaspalvelun hypermarketiin. Uusi toimipiste Pirkkalan Prismassa on Nygrenille mahdollisuus tavoittaa aivan uusia asiakkaita, mutta toisaalta se luo haasteen omaksua uuden asiakaskunnan kulutustottumukset ja tarpeet.

Yhteistyö Unfairin kanssa on toiminut todella hyvin, ja olemme supertyytyväisiä. Ketterä toiminta on vakuuttanut meidät. Saamme keskittyä omaan tekemiseemme, ja lähellä on aina joku auttamassa. Tapaamisiin on mukava tulla, ja tiedämme, että asiat edistyvät.

Valtteri Nygren
yrittäjä

Koska Nygrenin oli määriteltävä kohderyhmänsä uusiksi, samalla oli luontevaa toteuttaa brändiuudistus. Unfair nykyaikaisti Nygrenin brändin ja loi uuden myymäläkonseptin. Nyt kalakauppa vastaa aiempaa nuoremman asiakaskunnan tarpeisiin ja 2020-luvun ruokatrendeihin.

Unfairille asiakaslähtöinen toiminta on aidosti sitä. Asiakas tunnetaan ja hänestä pidetään huolta. Unfairin sprintissä saimme olla oma itsemme, ja meistä löydettiin hienosti ydin. Uusi brändi tuo esiin sen, mitä me todella olemme: rento, ihmisläheinen ja laadukas.”

Keskiössä kokonaisvaltainen asiakaskokemus

Unfairin ja Nygrenin yhteistyö käynnistyi kyselytutkimuksella, jossa kartoitettiin kattavasti sekä nykyisten että potentiaalisten asiakkaiden ostokäyttäytymistä. Tulosten pohjalta Unfair tarkasteli, millaiset asiakasryhmät tyypillisesti asioivat Prismoissa ja miten heitä kannattaa puhutella.

Keskiöön nostettiin kokonaisvaltainen asiakaskokemus, jossa brändiuudistus näkyy kaikessa tekemisessä aina asiakaspalvelusta kalatiskien näyttötauluihin ja kalojen pakkauspaperiin. Tavoitteena on, että kun asiakas avaa kalapaketin kotona, hän muistaa edelleen, miten mukava ostokokemus oli.

Varsinainen brändiuudistus toteutettiin ketterästi liinillä sprintillä, jossa Unfairin luova tiimi työskentelee noin viikon ajan tiiviisti yhdessä asiakkaan kanssa. Prosessin aikana kirkastettiin uudet kohderyhmät, muotoiltiin brändiydin ja tone of voice sekä luotiin suuntaviivat uudelle ilmeelle ja myymäläkonseptille.

Visualisuuteen haluttiin ensisijaisesti tuoda lisää pehmeyttä, lämpöä ja raikkautta. Nygren haluaa erottua alan muista toimijoista modernina ja helposti lähestyttävänä, joten esimerkiksi työntekijöiden asuista tehtiin aiempaa rennompia. Nygrenille myös luotiin oma merchandise-sarja, jossa on hauskoja pipoja, lippiksiä ja collegepaitoja, jotta pirkanmaalaiset voivat ”tunnustaa väriä”.

Teemme perinteistä kauppaa, mutta brändiuudistus teki meistä trendikkään ja toi meidät tähän päivään. Työvaatteitamme myydään asiakkaille, sillä he ovat ihastuneet uuteen ilmeeseen niin paljon, että he haluavat pukea sen päälleen.”

Brändi nostettiin tuotteiden laadun tasolle

Tähän asti Nygren on ollut Tampereen kauppahallin helmi. Uudelle asiakaskunnalleen yritys haluaa tarjota saman kokemuksen, johon kauppahallikävijät luottavat: Suomen parhaan kalatiskin, josta saa laadukkaita tuotteita ja hyviä ideoita ruoanvalmistukseen. Vaikka brändiä ja ilmettä uudistettiin rohkeasti, Unfair piti huolta siitä, että Nygrenin historiaa ja perinteikkyyttä ei menetetä. Tavoitteena oli jatkaa kalakaupan tarinaa sen parhaita puolia, kuten kokemuksen tuomaa ammattitaitoa, korostaen.

Jatkossa Nygren haluaa näkyä entistä säännöllisemmin ja laajemmin kauppahallin ulkopuolella. Yritys tavoittaa aiempaa suuremman asiakaskunnan, mikä varmasti näkyy viivan alla.

Suomen paras kalakauppa, jonka kulmakivet ovat tuoreus, laatu ja hyvä palvelu

Kalaherkut Oy Nygren on perinteikäs tamperelainen perheyritys, jonka toimipisteet sijaitsevat Tampereen kauppahallissa ja joulukuun 2020 alussa avatussa Prisma Pirkkalassa. Ikoninen toimija on tarjonnut ammattilaisten vinkkejä ja oivalluksia kotikeittiöihin vuodesta 1970 lähtien, ja sisarukset Valtteri, Vera ja Verneri Nygren ovat kalakauppiaita jo kolmannessa polvessa. Nygrenin brändi on pirkanmaalaisille kuluttajille tuttu ja tärkeä. Tyytyväiset asiakkaat äänestivät Vuoden Kalakauppa 2020 -kilpailussa Nygrenin yleisöäänestyksen voittajaksi.

Ota yhteyttä

Alkoiko kiinnostaa?

Haluatko, että tuotamme epäreilua kilpailuetua myös sinulle? Pirauta tai laita viestiä!

Taru Kumpulainen

Strategi, COO (founder & COB)

+358 40 080 6379

Lähetä meille viesti:

Lisää aiheesta