Uudet verkkosivut rakennettiin kirkastetun brändin varaan

DAVVI METSÄ OY

Verkkosivu-uudistuksessa onnistuminen on melkoisesti todennäköisempää, kun strategia on selkeä ja pohjat kunnossa. Davvi Metsän pääviestien kirkastamisen ja visuaalisen ilmeen freesaamisen ansiosta yritys tavoittaa kohderyhmänsä strategisia tavoitteita tukevalla tavalla.

Tämmöistä saatiin aikaan

  • Pääviestien kirkastaminen
  • Visuaalisen identiteetin freesaaminen
  • Verkkosivujen suunnittelu ja toteutus

TAVOITE

Mikä on olemassaolon tarkoitus?

Luontopääomayritys Davvi Metsä omistaa noin 40 000 hehtaaria pohjoista metsää, joka on ollut yli 100 vuotta suunnitelmallisessa metsätalouskäytössä. Yhtiön brändin ylle oli päässyt kertymään pölyä, joka kaipasi puhallusta ja vähän puhkumistakin.

Tavoitteena oli kirkastaa pääviestit, jotta yhtiön olemassaolon tarkoitus voitaisiin sanoittaa paremmin. Lisäksi brändin visuaalinen ilme tarvitsi päivitystä. Konkreettisimmin kehitystyön tuli näkyä uusilla verkkosivuilla, jonne haluttiin tuoda Davvi Metsän strategisia tavoitteita palvelevaa sisältöä ja ilmettä.

”Davvi Metsä on perinteitä kunnioittava ja samaan aikaan eteenpäin katsova luontopääomayritys, joka metsätalouden harjoittamisen ohella luo mahdollisuuksia vihreän siirtymän hankkeille ja metsäluonnosta nauttimiselle. Halusimme, että tämä kaikki on sanoitettu oikein sekä käy ilmi selkeällä ja visuaalisesti houkuttelevalla tavalla verkkosivuiltamme”, Davvi Metsän hallituksen jäsen Tapani Pahkasalo sanoo.

RATKAISU

Strateginen viestintä, luova ideointi ja web-devaus on voittava trio

Työ lähti liikkeelle yhteisillä, tehokkaan napakoina pidetyillä suunnittelupalavereilla. Unfair mylläsi keskusteluiden antia strategista viestintää ja luovaa työskentelyä hyödyntäen. Kirkastetut pääviestit ja freesattu ilme esiteltiin Davvin Metsän väelle, minkä jälkeen ne olivat valmiit jalkautettavaksi uusille verkkosivuille.

Verkkosivujen suunnittelussa hyödynnettiin Unfairin sprinttimallia, jossa sivuston perusta valettiin yhden vaivaisen viikon aikana yhteistyössä asiakkaan kanssa. Tämän päälle oli helppo latoa kerros kerrokselta sisällöntuotantoa, koodausta ja konseptien visualisointia, kunnes käsillä oli valmis kaksikielinen verkkosivusto.

”Yhteistyö Unfairin kanssa sujui tosi hyvin. Me olemme ajankäytöllisesti hiukan haastava porukka ja yhteisen ajan löytäminen voi olla hankalaa, joten olimme todella tyytyväisiä siihen, miten nopeasti Unfairilla saatiin kiinni meidän ajatuksista ja miten itsenäisesti he edistivät projektia. Verkkosivut tulivat yllättävän nopeasti valmiiksi”, Pahkasalo kertoo.

Saimme hyvännäköiset sivut ja strategiamme kanssa linjassa olevat sanoitukset, mikä sopi ajoituksellisesti mainiosti meille sekä auttoi meitä viemään Davvi Metsän strategiaprosessia pidemmälle.”

Tapani Pahkasalo
Hallituksen jäsen, Davvi Metsä

VAIKUTUS

Tunnistettavampi ja selkeämpi brändi tehostaa kohderyhmille viestimistä

Brändin kirkastamisen ja verkkosivujen uusimisen ansiosta Davvi Metsä viestii kohderyhmilleen aiempaa tunnistettavammin, selkeämmin ja erottuvammin. Uusilta verkkosivuilta käy hyvin ilmi Davvi Metsän toiminnan eri osa-alueet.

“Yhteistyömme johti lopulta moneenkin asiaan. Saimme hyvännäköiset sivut ja strategiamme kanssa linjassa olevat sanoitukset, joiden avulla saimme vietyä Davvi Metsän strategiaa pidemmälle”, Pahkasalo kertoo. “Davvi Metsän päivittäisestä tekemisestä vastaavien henkilöiden työ helpottuu, kun tärkeimmät viestimme löytyvät helposti jo sivustolla vierailemalla. Toisaalta yhtiön virallinen kanta on nyt helpommin sisäistettävissä myös Davvi Metsän parissa työskenteleville”, Pahkasalo jatkaa.

Tavoite

Kirkkaampi brändi, selkeämmin sanoitettu strategia ja kohderyhmiä puhuttelevat uudet kaksikieliset verkkosivut.

Ratkaisu

Unfair nappasi asiakkaan ajatuksista nopeasti kiinni ja pääviestit kirkastettiin sekä ilme freesattiin. Tehdyn työn päälle oli helppo rakentaa sprinttimallia hyödyntäen uudet verkkosivut.

Vaikutus

Brändin kirkastamisen ja verkkosivujen uusimisen ansiosta Davvi Metsä viestii kohderyhmilleen aiempaa tunnistettavammin, selkeämmin ja erottuvammin. Tärkeimmät viestit ja virallinen kanta ovat nyt helpommin sisäistettävissä niin ulkoisille kohderyhmille kuin Davvi Metsän omalle väelle.

Ota yhteyttä

Alkoiko kiinnostaa?

Haluatko, että tuotamme epäreilua kilpailuetua myös sinulle? Pirauta tai laita viestiä!

Ville Salonen

CDO (team lead)

+358 50 464 9905

Lähetä meille viesti:

Lisää aiheesta