Suuntaa liiniin ja tulokselliseen markkinointivuoteen 2026

Tiedätkö jo, mihin suuntaan haluat viedä liiketoimintaasi ensi vuonna? Unfair rakentaa kanssasi vuoden 2026 markkinoinnille suunnan liiketoimintatavoitteidesi pohjalta, liinisti ja selkeästi. Ota ohjat käsiisi ja tee ensi vuoden suunnitelma tiiviisti ja tehokkaasti kanssamme!

Miksi juuri nyt?

Koska markkinointi ei ole kuluerä, vaan kasvun vipu. Unfairin Liini vuosisuunnittelu on strateginen, mutta ketterä prosessi, jonka ehtii pyöräyttää vaikka lomalle lähtiessä. Kirkastetaan tavoitteet ja luodaan selkeän suunta, konkreettinen toimenpideohjelma ja budjetti, joka elää tarpeidesi mukaan.

  • Liini.
  • Liiketoimintalähtöinen.
  • Toteuttamista vaille valmis.

Isoja tuloksia pienessä ajassa

Kirkastetaan tavoitteet

Aloitamme, mistä markkinoinnin kuuluukin alkaa: strategiasta ja bisnestavoitteista.
Mitä halutaan saavuttaa: kasvua, kannattavuutta, tunnettuutta vai kansainvälistymistä?

  

Laitetaan fokus ja mittarit kuntoon

Tunnistetaan tärkeimmät segmentit, määritetään selkeät OKR:t ja valitaan keinot, joilla onnistutaan varmasti. Ei kaikkea kaikille, vaan oikeita tekoja oikeissa kanavissa.

 

Roadmapilla suunnitelmat liinisti käytäntöön 

Luodaan vuoden 2026 markkinoinnin suunnitelma sprinttimallilla:

  • Nopea suunnittelu
  • Ketterä testaus
  • Jatkuva optimointi

Milloin Liini vuosisuunnittelu on wörttiä?

”Markkinointimme ei tunnu linkittyvän myynnin tai liiketoiminnan tavoitteisiin.”

”Budjetointi on turhaa! Aika ja rahat menevät tänäkin vuonna myynnin ad hoc-pyyntöihin.”

”Haluamme suunnitelman, jota oikeasti toteutetaan, ei vain hyväksytetä.”

Mikä Unfair?

Unfair on strateginen markkinointitoimisto ja liinin markkinoinnin moniottelija. Teemme monimutkaisista asioista ymmärrettäviä ja tarjoilemme tuloksia tuovaa markkinointia läpi koko organisaation – strategian ja brändin syvästä päädystä aina myynnin lapaan ja viivan alle. 

Tuloksia, ei toiveita

Rakennetaan teille vuoden 2026 roadmap, joka perustuu liiketoiminnan tavoitteisiin, ei pelkkään edellisvuoden messukalenteriin.

Liinin vuosisuunnittelun jälkeen teillä on:

  • yhteinen ymmärrys myynnin, markkinoinnin ja johdon kesken
  • liiketoimintatavoitteisiin sidottu markkinointisuunnitelma
  • realistinen budjetti
  • aikataulu sekä valmiit sprintit toteutusta varten valmiina

Näin se tapahtuu

Tavoitteiden kirkastaminen

Ensin kirkastetaan tavoitteet, kohderyhmät, viestit ja mittarit starttipalaverin, ennakkokyselyn ja työpajan avulla. Lopputuloksena on yhteinen näkemys markkinoinnin roolista liiketoiminnan tavoitteissa.

Suunnittelu & resursointi

Otetaan budjetti pöydälle ja katsotaan, missä markkinoinnilla on suurin vipuvoima. Karsimme turhan, priorisoimme sen mikä tuottaa ja kohdennamme resurssit sinne, missä niillä on paras vaikuttavuus. Ei tehdä kaikkea, vain oikeat asiat tehokkaasti.

Johtaminen ja jatkuva ohjaus

Markkinointi ja myynti seuraavat dataa yhdessä ja tekevät päätöksiä samasta näkymästä. Sorvataan selkeät mittarit ja seurantarytmi, joilla pystytte ohjaamaan markkinointia kohti kovimpia tuloksia.

Unfairin kanssa työskentelyssä pidän siitä, että ei ole edes­takaisin kommentti­kierroksia, vaan päästään suora­viivaisesti läpi ja sitten mennään jo eteenpäin.

Jori Mylläri
MYYNTI- JA MARKKINOINTIJOHTAJA, LEGUAN LIFTS

Haluatko aloittaa vuoden 2026 liinisti, tulokset edellä?

Haluatko, että tuotamme epäreilua kilpailuetua myös sinulle? Buukkaa sparraustuokio Paulin tai Tarun kanssa.

Lähetä meille viesti

Blogissamme