Laukkaa liiniisti uuteen liiketoimintaan
Haluatko lyödä läpi uudelle yleisölle tai markkina-alueelle? Vai pilotoida kokonaan uutta liiketoimintaa? Lähtölaukka on liini tapa testata ketterästi kiinnostusta markkinoinnin keinoin.
Mikä lähtölaukka?
Unfairin Lähtölaukka on nopeisiin ja tehokkaisiin markkinoinnin avauksiin keskittyvä digikampanjamalli, joka antaa testattuja tuloksia:
- tuote- ja palvelukehityksen tueksi
- uuden markkinan avaamiseksi
- tärkeän kohderyhmän tavoittamiseksi.
Isoja tuloksia pienessä ajassa
Liini MVC-kampanjamalli
Ei mitään kikkailua. Testaamalla konkreettisia tuloksia siitä, miten tarjoomasi istuu markkinoille ja kuinka kohderyhmä reagoi ratkaisuusi.
Täsmätyökalu tuloksiin
Määritetään tavoitteet ja kirkastetaan kohderyhmät ja kilpailuedut. Kiteytetään kampanjaviestit ja -visut kuntoon. Pystytetään ländäri ja digikampanja.
Uutta vauhtia ja kättä pidempää kaupantekoon
Muunnetaan mutu asiakasymmärrykseksi ja käyttövalmiiksi kohdeyleisöiksi. Opitaan siitä, mikä todella toimii.
Näihin tilanteisiin Lähtölaukka sopii
”Onkohan uudelle tuotteelleni tilausta ja palvelulleni kysyntää?”
”Ei tule puotia sitten millään, vaikka tämän piti lähteä käsistä.”
”Onko tuotteeni ja brändini enää edes relevantti?”
Mikä Unfair?
Unfair on strateginen markkinointitoimisto ja liinin markkinoinnin moniottelija. Teemme monimutkaisista asioista ymmärrettäviä ja tarjoilemme tuloksia tuovaa markkinointia läpi koko organisaation – strategian ja brändin syvästä päädystä aina myynnin lapaan ja viivan alle.
Mikä MVC?
Miksi junnata paikallaan, jos voi oppia nopeasti ja samalla voittaa jo ensiyleisöt puolelleen?
The Lean Startup -kentän tärkeimpiin menetelmiin lukeutuva MVP on Unfairilla MVC (Minimum Viable Campaign). Sen perusidea on tarjota nopea liikkeellelähtö ja syvä oppimiskokemus samalla kertaa. MVC:n ytimessä on testata ketterästi tuotetta, palvelua, konseptia tai oletusta ja tulosten pohjalta keskittyä siihen, mikä toimii parhaiten.
Näin se tapahtuu
1
Määrittely
Miksi? Kenelle? Mitä? Hyvin suunniteltu kampanja ei haahuile. Määrittelyssä kirkastetaan tavoite, kohderyhmä, viestit ja mittarit starttipalaverin, ennakkokyselyn ja työpajan avulla.
2
Rakennus, testaus ja startti
Kiteytämme arvolupauksen ja kaupalliset pääviestit. Luomme lähtölaukalle oman laskeutumissivun ja digikampanjamallin. Testaamme ja optimoimme mainoksista purevat.
3
Mittaus, opit ja skaalaus
Seuraamme tuloksia, kerrytämme konversiota ja kartutamme liidejä. Lähtölaukan lopuksi saat tulokset, jatkoehdotukset ja käyttövalmiin kampanjapohjan kohderyhmineen.
Unfairin kanssa työskentelyssä pidän siitä, että ei ole edestakaisin kommenttikierroksia, vaan päästään suoraviivaisesti läpi ja sitten mennään jo eteenpäin.
Jori Mylläri
MYYNTI- JA MARKKINOINTIJOHTAJA, LEGUAN LIFTS
Liidejä sitten lapaan, kiitos — sulle ja mulle!
Haluatko, että tuotamme epäreilua kilpailuetua myös sinulle? Buukkaa sparraustuokio Paulin tai Tarun kanssa.