Luovuus liiketoiminnan kilpailuetuna
Muuttuvassa maailmassa on tärkeää ennakoida ja reagoida vastaantuleviin haasteisiin. Perinteiset liiketoiminnan kehittämisen menetelmät kaipaavat ravistelua, kun kohdataan uudenlaisia muutoksia. Luovuus liiketoiminnan kilpailuetuna -tapahtumamme tarjosi bisneksen kehittämiseen näkökulmia, joita hyödyntämällä on mahdollista ennakoida tulevat tapahtumat aiempaa ketterämmin.
Valjasta luovuus liiketoimintasi kilpailueduksi
Saat näkökulmia ja käytännön työkaluja siihen, kuinka liiketoimintasi voi hyötyä luovista menetelmistä. Opit, kuinka asioita tarkastellaan ja kehitetään luovasti.
Olemme koonneet kattauksen toteutetuista projekteistamme, joista jaamme yhdessä asiakkaidemme kanssa parhaat oivallukset ja käytännöt. Puheenvuoroissa painotetaan luovuuden näkökulmaa liiketoiminnan fuusioitumisen ja kansainvälistymisen, teknologian ja markkinoinnin sekä organisaation strategiaprosessien osalta. Puhujat eri aloilta jakavat omat kokemuksensa, kuinka heidän liiketoiminnassaan on hyödynnetty luovia työkaluja.
Puheenvuorot
Juha Hakkarainen, Finsilva Oyj
Kasvua uusista liiketoiminnoista – Ketterä ja osallistava strategiaprosessi vastaamaan toimintaympäristön muutoksiin
Maria Takalo, Millog-yhtiöt
Laajentuminen uuteen markkinaan – strategia eläväksi ihmisten arjessa
Sanna Uusivirta ja Henri Mattinen, Hilla Group
Brändin hallinta fuusiotilanteessa – selkeyttä ja hallittavuutta modernin brändimuotoilun avulla
Täyttä asiaa!
Puheenvuorot
Hilla Group
Brändin hallinta fuusiotilanteessa – Selkeyttä ja hallittavuutta modernin brändimuotoilun avulla
Hilla Group on monimediakonserni, joka tavoittaa viikoittain lähes puoli miljoona suomalaista. Yhtiö tarjoaa sisältöjä, elämyksiä ja näkyvyyttä monipuolisesti ja asiakaslähtöisesti. Brändimuotoilu tuli ajankohtaiseksi, kun kaksi konsernia yhdistyi isoksi mediataloksi.
Unfair auttoi Hilla Groupia brändihierarkian luomisessa, jotta konsernibrändiä käytettäisiin oikeaoppisesti tunnettujen alabrändien tukemisessa ja niiden vahvuuksien vaalimisessa. Lopputuloksena syntyi tasapaino eri brändien välillä sekä brändikäsikirja. Brändimuotoilun ansiosta Hilla näkyy jatkossakin varteenotettavana toimijana media-alalla.
Puhujat
Sanna Uusivirta, markkinointipäällikkö, Hilla Group
Henri Mattinen, liiketoimintajohtaja julkaisut, Hilla Group
Henri Mattila, strategi, Unfair
Finsilva Oyj
Kasvua uusista liiketoiminnoista – Ketterä ja osallistava strategiaprosessi vastaamaan toimintaympäristön muutoksiin
Euroopan johtaviin riippumattomiin metsänomistajiin lukeutuva Finsilva halusi löytää perinteisen metsätalouden rinnalle uusia liiketoimintoja ja kasvun mahdollisuuksia. Yhtiön toimintaympäristö ja markkina ovat muutoksessa, kun ilmastonmuutoksen ja väestön kasvun myötä metsistä ja puhtaasta luonnosta on tullut yhä kysytympi luonnonvara.
Unfairin johdolla strategiatyö toteutettiin ketterällä ja osallistavalla otteella vain neljässä viikossa. Puheenvuorossa avaamme, kuinka strategiaprosessi toteutettiin hyvin tiiviissä ajassa.
Puhujat
Juha Hakkarainen, toimitusjohtaja, Finsilva Oyj
Taru Kumpulainen, vt. toimitusjohtaja, Unfair
Millog-yhtiöt
Uusille toimialoille laajentaminen – Strategia eläväksi ihmisten arjessa
Perinteisesti Puolustusvoimille palveluita tarjoavana tunnettu Millog-yhtiöt tarjoaa asiakkailleen yhä kokonaisvaltaisempia kaluston kunnossapidon ja elinkaaren hallinnan palveluja. Suuri strateginen suunnan muutos yhden viranomaisasiakkaan palvelemisesta B2B-markkinaan toi haasteen: Kuinka uusi strategia tuodaan helposti ymmärrettäväksi ja konkreettiseksi ihmisten arkeen?
Unfairin avulla Millogilla on tehty luovia ja rohkeitakin ratkaisuja, joihin perinteikkäällä toimialalla ei ole totuttu. Luovalla viestinnällä on onnistuttu erottautumaan myös asiakkaiden ja sidosryhmien silmissä.
Puhujat
Maria Takalo, viestintäpäällikkö, Millog-yhtiöt
Taru Kumpulainen, vt. toimitusjohtaja, Unfair
Unfair Lean Marketing Oy on Lean Startup -menetelmiä soveltava strateginen markkinointi- ja bränditoimisto. Kerromme monimutkaisista asioista yksinkertaisesti ja autamme tuotteistamaan hyvistä ideoista kannattavaa bisnestä.