Mittava brändilanseeraus toteutui tiiviissä aikataulussa ja tuki organisaation yhteisöllisyyttä

Unfairin ja Hilla Groupin yhteistyö alkoi Unfairin toteuttamalla laajalla brändimuotoilun kokonaisuudella. Yhteistyö jatkui luontevasti brändin lanseerauksella. Lanseeraus puhutteli henkilöstöä innostavalla tavalla ja tuki konsernin strategisia tavoitteita.

Kokonaisuudesta tuli todella hyvää palautetta, henkilöstö tykkäsi. Yhteistyön tärkeys ja voima näkyy, kun on mahdollista hajauttaa tekemistä.”

Minna Kallioinen
Hilla Groupin viestintäpäällikkö

Yhteisöllisyyttä tukeva brändilanseeraus henkilöstölle

Hilla Groupin mediakonserni oli kasvanut lyhyen ajan sisällä uusia toimintoja hankkimalla. Lanseerauksen tuli tukea strategian mukaisesti yhteisöllisyyden rakentumista kasvavassa organisaatiossa. Kokonaisuuteen kuuluivat brändin lanseeraus ja jalkauttaminen organisaation sisällä, lanseeraustuotteiden suunnittelu, tuotteiden logistiikka ja siihen liittyvä aikatauluttaminen sekä ulkoisen lanseeraussuunnitelman ideointi. Projektin useat vaiheet tuli toteuttaa tiiviissä aikataulussa.

Projektinhallinta piti hankkeen kiinni aikataulussa

Mittava projekti onnistui sujuvan kommunikaation ja Unfairin toimintamallien ansiosta. Asiakkaan ja Unfairin välinen kommunikaatio tapahtuu aina läpinäkyvästi oikean henkilön kanssa ilman välikäsiä. Unfair tarjosi apua proaktiivisesti ylätason suunnittelusta taktiseen tekemiseen uusien näkökulmien kera.

”Kaikki onnistui, vaikka välillä teimme töitä kovassa kiireessä. Unfair vastasi aikapaineeseen todella hyvin ja kaikki saatiin ajoissa valmiiksi. Ideat saatiin hyvin sovitettua yhteen ja asiakasta selkeästi kuunneltiin”, Hilla Groupin viestintäpäällikkö Minna Kallioinen kuvailee.

Uusi brändi välittyi henkilöstölle etäyhteyksin Kokkolasta. Unfair suunnitteli lanseeraustapahtuman virtuaalistudion, sen brändi-ilmentymät sekä brändianimaation. Animaatio tutustutti uuden ilmeen henkilöstölle innostavalla ja selkeällä tavalla. Se esitteli brändin keskeiset elementit ja Hilla Groupille sopiva äänimaailma korosti niiden merkitystä.

Unfair järjesti kotikatsomoihin yllätyspaketit, jotka sisälsivät uudella brändi-ilmeellä toteutettuja tuotteita sekä herkkuja. Toimistolla streamia seuranneita ilahdutettiin myös pienillä lahjoilla ja naposteltavat nautittiin brändätyistä popparikipoista. Koska Unfair oli myös aiemman brändiuudistuksen toteuttaja, Hilla Groupilla voitiin olla varmoja, että kaikki tuotteet olivat uuden brändin mukaisia.

Onnistunut lanseeraus keräsi kiitosta

Unfairin toteuttama sisäinen lanseeraus osallisti Hilla Groupin henkilöstöä koko Suomen laajuisesti. Lanseeraustapahtuma toi organisaation väen yhteen strategian mukaisesti. Jalkautusten ansiosta uusi brändi tuli luontevasti osaksi organisaation arkea.

”Kokonaisuudesta tuli todella hyvää palautetta, henkilöstö tykkäsi. Yhteistyön tärkeys ja voima näkyy, kun on mahdollista hajauttaa tekemistä”, vahvistaa Kallioinen.

Tämmöstä saatiin aikaiseksi:

  • Lanseeraussuunnitelma
  • Tapahtumakonseptien suunnittelu (live / online)
  • Virtuaalistudion suunnittelu
  • Brändituotteiden suunnittelu
  • Brändin jalkautus eri kanaviin
  • Brändianimaatio ja äänimaisema
  • Verkkosivuston visuaalinen päivitys

Ota yhteyttä

Alkoiko kiinnostaa?

Haluatko, että tuotamme epäreilua kilpailuetua myös sinulle? Pirauta tai laita viestiä!

Taru Kumpulainen

Strategi, COO (founder & COB)

+358 40 080 6379

Lähetä meille viesti:

Lisää aiheesta