Luova konsepti on bränditeko

Suomalaiselle kielten oppimismenetelmälle luotu mainoskonsepti näyttää, mitä kaikkea kielimuurin tuolla puolen häämöttää. Konseptin pohjalta luodut kampanjat vahvistavat WordDiven brändiä tavalla, joka jää mieleen.

Mitä tehtiin

  • Luova konsepti
  • Kampanjasuunnittelu
  • Kampanjamateriaalien tuotanto
  • Copywriting
  • Konseptin testaus
  • Kuva ja videotuotanto (yhdessä Koju Film Companyn kanssa)

Toimiala

  • Digitaalinen kieltenopetus ja oppimisteknologia

TAVOITE

Luova idea vahvistaa brändiä

WordDive tarvitsi brändinsä ytimestä kumpuavan inspiroivan tarinan. Sen varaan oli tarkoitus rakentaa brändi- ja tunnettuuskampanjoita sekä taktisempia kampanjoita. Tavoitteena oli kiteyttää suomalainen kielten oppimismenetelmä niin oivaltavasti, että globaalitkin kilpailijat jäävät muistijäljessä kakkoseksi.

Tilanne huusi timantinkovaa luovaa konseptia, joka saisi WordDiven brändin säihkymään vastaansanomattomalla tavalla. Konseptia, joka puhaltaisi brändin tarinan eloon kaikissa kanavissa.

Olemme todella tyytyväisiä lopputulokseen ja odotamme innolla, miten konsepti toimii mainonnassa. Unfairin kanssa oli todella helppoa tehdä yhteistyötä, ja kaikki sujui hienosti.”

Teea Perkiömäki
marketing manager, WordDive

RATKAISU

Kielimuuri murtuu ryminällä kaikissa kanavissa

Lähdimme ideoinnissa liikkeelle simppelistä ajatuksesta: jokainen on joskus törmännyt työssä, arjessa tai matkoilla kielimuuriin. Kielimuuri-konsepti näyttää, mitä on mahdollista saavuttaa, kun muuri murtuu WordDiven avulla.

Haimme kielimuurin murtamiseen näkökulmia kohderyhmiä puhuttelevista arkielämän tilanteista, joissa voi joutua yllättäen kommunikoimaan vieraalla kielellä. Mukaan tuotiin WordDiven brändiin sopivaa lämminhenkistä huumoria, ja ideat testattiin kohderyhmillä ennen tuotantoon hyppäämistä.

Konseptista valmistettiin yhdessä tuotantoyhtiö Koju Film Companyn kanssa materiaaleja koko kanavakirjoon. Somessa ja suoratoistokanavissa pyöri kolme erilaista videopätkää, ja lisäksi kielimuurin murtumista on voinut todistaa radiossa sekä stillinä digissä, printissä ja ulkomainonnassa.

VAIKUTUS

Yhdenmukainen ja tunnistettava brändi

Kielimuuri-konsepti yhdistää WordDiven tärkeimmät viestit ja visuaalisuuden tunnistettavaksi ja mieleenpainuvaksi kokonaisuudeksi. Se tekee brändiviestinnästä selkeää ja johdonmukaista: kun jokainen kampanja ja mainos puhuvat samaa kieltä, paranee brändin tunnistettavuus ja muistettavuus. Konseptista on myös helppo johtaa taktisia hintakampanjoita eri teemoilla.

– Olemme todella tyytyväisiä lopputulokseen ja odotamme innolla, miten konsepti toimii mainonnassa. Unfairin kanssa oli todella helppoa tehdä yhteistyötä, ja kaikki sujui hienosti, WordDiven marketing manager Teea Perkiömäki sanoo.

Tavoite

WordDive tarvitsi luovan konseptin brändinsä sanoittamisen tueksi. Tarkoitus oli konseptin avulla erottautua kilpailijoista ja rakentaa vahvan muistijäljen jättäviä kampanjoita.

Ratkaisu

Unfairin ideoima konsepti näyttää, mitä on mahdollista saavuttaa, kun kielimuuri murtuu WordDiven avulla. Konseptin pohjalta toteutettiin kohderyhmissä resonoivia video-, audio- ja stillimateriaaleja.

Vaikutus

Kielimuuri-konsepti yhdistää WordDiven viestit ja visuaalisuuden tunnistettavaksi ja mieleenpainuvaksi kokonaisuudeksi. Brändiviestintään tuli kaivattua selkeyttä ja johdonmukaisuutta.

Ota yhteyttä

Alkoiko kiinnostaa?

Haluatko, että tuotamme epäreilua kilpailuetua myös sinulle? Pirauta tai laita viestiä!

Taru Kumpulainen

Strategi, COO (founder & COB)

+358 40 080 6379

Psst.. Jos ujostuttaa, voit myös aina lähettää viestin. 🙂

Lisää aiheesta