Kokonaisvaltainen kumppanuus rakentuu luottamuksen varaan

Levitystelavalmistaja uudisti myyntinsä ja markkinointinsa koronapandemian aikana yhdessä Unfairin kanssa.

Luotamme siihen, että Unfairilla ymmärretään meidän liiketoimintamme ja tavoitteemme niin hyvin, että he voivat johtaa meidän markkinointiamme ja tehdä proaktiivisesti ehdotuksia toimenpiteistä”

Kalle kylkilahti
Myyntipäällikkö, Finbow

Finbow on valmistanut premium-luokan levitysteloja maailman suurimpiin ja nopeimpiin paperi- ja sellukoneisiin jo vuodesta 1985. Yli 3000 levitystelaa 25 eri maahan toimittanut suomalaisyhtiö perustettiin alkujaan vastaamaan pohjoismaisten sellu- ja paperitehtaiden tarpeisiin.

Monen muun teollisen toimijan tavoin Finbow’n myynti rakentui pitkään vahvasti kasvokkaisten kohtaamisten varaan. Koronaviruspandemia laittoi face to face -myyntitilaisuudet tauolle ja sai  yrityksen uudistamaan myyntiprosessiaan digitaaliseen suuntaan. Tätä varten Finbow tarvitsi strategisen markkinointikumppanin, jonka avulla oikeat työkalut löytyvät nopeasti ja johtavat näkyviin tuloksiin. Kumppaniksi valikoitui Unfair Lean Marketing.

– Lähdimme rakentamaan Finbow’n digitaalista markkinointia ja myyntiä Account Based Marketing -filosofian pohjalta. Lähtökohtana oli, että vauhtiin päästäisiin nopeasti. Tämä edellytti syväsukellusta Finbow’n liiketoimintaan ja prosesseihin haastattelemalla yrityksen henkilökuntaa laajasti, Unfairin strategi Henri Mattila avaa.

Liiketoimintaymmärrys auttaa valitsemaan oikeat ratkaisut

Unfair toimii käytännössä Finbow’n ulkoistettuna markkinointiosastona. Yhteistyön perustaksi luotiin kattava markkinoinnin käsikirja ja strategia, joka määrittelee lyhyen ja pitkän aikavälin tavoitteet. Tuloksiin pääsemiseksi kaikki markkinointitoimenpiteet räätälöidään Finbow’n tarpeiden mukaan.

– Luotamme siihen, että Unfairilla ymmärretään meidän liiketoimintamme ja tavoitteemme niin hyvin, että he voivat johtaa meidän markkinointiamme ja tehdä proaktiivisesti ehdotuksia toimenpiteistä. Näin meidän tehtäväksemme jää vain hyväksyä ehdotetut ratkaisut, Finbow’n myyntipäällikkö Kalle Kylkilahti kertoo.

Täyden palvelun markkinointikumppani

Unfair toteuttaa Finbow’lle monipuolisesti markkinointipalveluja aina sisällöntuotannosta ja graafisesta suunnittelusta videotuotantohin ja messuosastoihin. Lisäksi Unfair vastaa Finbow’n markkinoinnin budjetoinnista.

Monipuolinen digikampanjointi näkyy Finbow’n parempana kansainvälisenä tunnettuutena ja tavoittavuuden kasvuna. Asiakas- ja liidikantaa rakennetaan pitkäjänteisesti HubSpotin ja Leadfeederin avulla. Kampanjoissa on nostettu esiin etenkin Finbow’n laadukas huoltopalvelu.

– Meillä on pieni tiimi ja usein kova kiire. Siksi on upeaa, että Unfair huolehtii puolestamme, että projektit etenevät aina sovitusti ja aikataulussa. Lisäksi he ovat pystyneet aina reagoimaan joustavasti lyhyelläkin varoitusajalla ilmaantuneisiin tarpeisiin. Olemme saaneet lyhyessä ajassa paljon aikaiseksi, Kalle Kylkilahti summaa.

Ota yhteyttä

Alkoiko kiinnostaa?

Haluatko, että tuotamme epäreilua kilpailuetua myös sinulle? Pirauta tai laita viestiä!

Taru Kumpulainen

Strategi, COO (founder & COB)

+358 40 080 6379

Laita meille viestiä:

Lisää aiheesta