Brändityö auttaa uutta digipalvelua erottautumaan muuttuvassa markkinassa

Unfair paketoi OviPro-kiinteistönvälityspalvelun brändin ja visuaalisuuden kattavaksi käsikirjaksi, joka antaa myynnille ja markkinoinnille yhtenäisen ohjeiston alustan lanseeraamisen tueksi.

Me teemme OviPro-palvelua aidosti asiakkaidemme eli kiinteistönvälittäjien tarpeista lähtien, ja koen, että Unfairinkin tekemissä asiakas on aidosti ykkönen”

PAULA JOKISALO
LIIKETOIMINTAPÄÄLLIKKÖ, ALMA MEDIA

Alma Median uusi OviPro-digipalvelu korvaa liki 20 vuotta kiinteistönvälittäjiä luotettavasti palvelleen KIVI-järjestelmän. OviPro-alustan tavoitteena on vastata kiinteistönvälityksen muuttuneen kilpailukentän haasteisiin ja tarjota välittäjille digitaalinen työkalu, joka auttaa heitä jokaisessa työvaiheessa aina asiakashankinnasta toimeksiantoon, kauppaan ja jälkimarkkinointiin saakka.

Unfair toteutti OviPro-palvelulle laajan brändimuotoiluprojektin ja loi viestinnän tueksi brändikäsikirjan, joka sisältää niin markkinoinnin strategisen ja viestinnällisen määrittelyn kuin visuaalisen ohjeistonkin. Lisäksi käsikirjaan koottiin laaja paketti myynnin tukimateriaaleja asiakasprofiileista myyntiargumentteihin.

– Prosessi auttoi myös meitä itseämme ymmärtämään oman palvelumme paremmin. Lopputuloksena syntynyt brändikäsikirja on tullut kiinteästi osaksi etenkin markkinointitiimin päivittäistä tekemistä. Myyjät ovat olleet erityisen kiitollisia kohderyhmämäärittelyistä, joiden avulla on helppo korostaa eri kilpailuetuja ja myyntiargumentteja kunkin asiakasprofiilin mukaan, kertoo Alma Median asumisen järjestelmien liiketoimintapäällikkö Paula Jokisalo.

Liinisti asian ytimeen

Unfair tarttui brändimuotoiluhaasteeseen sprinttimallilla tiiviissä yhteistyössä Alma Median kanssa. Liini ja ketterä työmalli takasi, että Unfair pääsi nopeasti syvälle monimutkaisen palvelun ytimeen.

Työpajoissa tarkennettiin palvelun kohderyhmät ja asiakkaiden ostomotiivit sekä määriteltiin OviPron brändiydin, hyödyt ja arvolupaus. OviPro positioitiin markkinaan kaivamalla esiin palvelun erottavat tekijät ja kilpailuedut. Olemassa olevista visuaalisista elementeistä koostettiin brändin visuaalinen ohjeisto sovellutuksineen ja suhteutettiin se Alma Median muuhun tuoteperheeseen.

Prosessissa oli laajasti mukana Alma Median edustajia aina myynnistä markkinointiin ja asiakastuesta tuoteomistajiin. Laaja osallistaminen nopeutti prosessia ja varmisti, että kaikkien näkökulmat ja toiveet tulivat kuulluiksi.

Unfairin tekemisestä huokuu vankka kokemus brändimuotoilusta, mikä näkyi erittäin selkeinä prosesseina ja oivaltavina kysymyksinä. Meidän porukalla oli matala kynnys tuoda ajatuksia pöytään, ja koko projekti eteni erittäin ripeästi kuitenkaan yhtään kiirehtimättä.”

Asiakas on aidosti ykkönen

Brändimuotoilun tuloksena Alma Media sai selkeät aineistot ja suuntaviivat OviPro-palvelun lanseeraamiseen ja markkinointiin. Brändikäsikirjan avulla on helppo varmistaa, että myynnillä ja markkinoinnilla on yhteinen ymmärrys palvelun brändistä – viestit ja kilpailuedut pysyvät yhtenäisinä kaikissa kanavissa.

– Me teemme OviPro-palvelua aidosti asiakkaidemme eli kiinteistönvälittäjien tarpeista lähtien, ja koen, että Unfairinkin tekemissä asiakas on aidosti ykkönen, Paula Jokisalo summaa.

Tämmöstä saatiin aikaiseksi

  • Työpajojen fasilitointi
  • Brändimuotoilu
  • Ydinviestien ja kilpailuetujen muotoilu
  • Strateginen ja viestinnällinen määrittely
  • Viestinnällinen ohjeisto
  • Visuaalinen ohjeisto
  • Brändikäsikirja
  • Myyntimateriaalit

Ota yhteyttä

Alkoiko kiinnostaa?

Haluatko, että tuotamme epäreilua kilpailuetua myös sinulle? Pirauta tai laita viestiä!

Taru Kumpulainen

Strategi, COO (founder & COB)

+358 40 080 6379

Lähetä meille viesti:

Lisää aiheesta