Terapia-alan someyhteisö, sisällöt ja liiketoiminta yhdistettiin palvelumuotoilun avulla
Ajatustyöhön keskittyneille yrityksille ja heidän työntekijöilleen palveluita tarjoava Heltti laajensi palveluitaan kuluttajapuolelle uuden brändin avulla.
Heltin ja terapiapalveluita tuottavan sekä sote-alan ammattilaisia täydennyskouluttavan Shortumin yritysintegraatio toi mukanaan kiinnostavan haasteen: kuinka kuluttajille suunnatut terapiapalvelut ovat jatkossa tunnistettavasti Heltin ja samalla säilytetään hierarkia brändien välillä?
Heltillä oli sosiaalisen median kanavissaan mielenterveyden ammattilaisten tuottamaa ja kohderyhmän keskuudessa jo tunnettua sisältöä. Kanavien seuraajista olikin muodostunut tiivis yhteisö, jonka luonne haluttiin säilyttää. Jokaisen työikäisen ja nuoren tueksi haluttiin edelleen tarjota maksutonta, laadukasta, tutkimukseen perustuvaa ja helposti kulutettavaa sisältöä mielenterveyden teemoista.
Yritysintegraation mukana tulleet terapiapalvelut haluttiin kuitenkin tuoda osaksi tätä sisältöjen kokonaisuutta. Tarkoituksena oli näin palvella vieläkin paremmin yhteisön tarpeita. Kokonaisuuden brändi haluttiin säilyttää itsenäisenä, vaikka Heltti toimikin taustalla emoyhtiönä.
Uusi brändi tukee liiketoimintaa ja toimii osana brändihierarkiaa
Terapian, mielen hyvinvoinnin ja mielenterveyden sisällöt sekä vertaistuen väylät koottiin yhteen withHeltti-nimen alle. Sille lähdettiin rakentamaan uutta verkkosivustoa kattavan sisältöportaalin varaan. Parhaaseen lopputulokseen päästiin Heltin asiantuntijoita osallistamalla.
Nyt portaali kerää yhteen paikkaan monikanavaisen mielenterveysaiheisen sisällön, yhteisön vertaistuen sekä monipuoliset terapiapalvelut ja mielen hyvinvoinnin palvelut.
Unfair loi withHeltille ja sisältöportaalille uuden ilmeen strategisen brändimuotoilun keinoin. Suunnittelua ohjasi Unfairin näkemys brändistä kokonaisuutena, joka kattaa useita liiketoiminnan elementtejä ja on enemmän kuin vain värit ja typografia.
Yhteistyössä Heltin kanssa on näkynyt kantava ajatuksemme kumppanuudesta muuttuvassa maailmassa. Olemme tehneet ja eläneet yhdessä asiakkaan vaiherikkaan muutoksen mukana. Muutostilanteissa on painottunut voimakkaasti keskustelevan työtavan merkityksellisyys.
Unfairin toiminta on hyvin mutkatonta isojenkin kokonaisuuksien äärellä. Heillä on kyky ajatella strategisesti eri näkökulmista ja ymmärtää kohderyhmä myös tällaisessa ei aivan tyypillisessä casessa.”
Henna Ojala
CMO, Heltti
Ota yhteyttä
Alkoiko kiinnostaa?
Haluatko, että tuotamme epäreilua kilpailuetua myös sinulle? Pirauta tai laita viestiä!