Rekrymarkkinoinnin käsikirja antaa askelmerkit laadukkaalle työnhakijakokemukselle
Unfair rakensi RTK-Palvelun työnantajamielikuvaa sekä toi työkaluja rekrymarkkinointiin. Lopputuloksena syntyi rekrymarkkinoinnin käsikirja.
Unfair kuunteli meitä hyvin ja toiveemme otettiin huomioon. Toimialan erityispiirteet ja RTK-Palvelun strategia tavoitettiin hienosti. Meille tarjottiin tarpeisiimme sopivia ratkaisuja, joissa arvomme ja yrityksemme sisin näkyy. Nyt näymme työnhakijoille uudella ilmeellä siellä, missä se tuottaa parhaan lopputuloksen.”
Jan Haarti
Henkilöstöjohtaja, RTK-Palvelu
RTK-Palvelu Oy on suomalainen kiinteistöpalvelujen erikoisosaaja jo yli 45 vuoden kokemuksella. Yrityksessä työskentelee yli 3 000 ammattilaista, jotka huolehtivat erilaisista kiinteistöistä ja liikennevälineistä ympäri Suomen. Yrityksen liikevaihto on noin 115 miljoonaa euroa ja toimintaa yli 30 paikkakunnalla.
RTK-Palvelun tunnettuus asiakkaiden keskuudessa on hyvä. Työmarkkinoiden muutosten takia yritys kuitenkin tunnisti tarpeen työnantajamielikuvan ja rekrymarkkinoinnin kehittämiseen.
Henkilöstöjohtaja Jan Haarti kertoo, ettei yritys ole aiemmin markkinoinut itseään työnantajana, mutta nyt kilpailuun työntekijöistä pitää varautua. He tarvitsivat siis vahvaa osaamista, joten yhteistyökumppaniksi valittiin Unfair, joka tarttui napakasti toimeen.
Hyviin tuloksiin johtanutta haastamista työpajoissa
Tavoitteena oli rakentaa RTK-Palvelun työnantajamielikuvaa ja saada työkaluja rekrymarkkinointiin. Hommia tehtiin unfairilaisten suunnittelemissa ja fasilitoimissa työpajoissa, joissa osallistettiin RTK-Palvelun asiantuntijoita ympäri Suomea. Tapaamisissa Unfair auttoi asiakasta sanoittamaan, millainen työnantaja RTK-Palvelu on. Asiakas sai asiantuntevaa apua myös kohderyhmien määrittelyyn, tone of voiceen ja markkinointikanavien valintaan.
”Kun rakensimme työnantajamielikuvaa, unfairilaiset osasivat kysyä meiltä oikeita kysymyksiä. He myös haastoivat meitä tahdikkaasti. Fasilitointi onnistui erinomaisesti.” Jan Haarti, henkilöstöjohtaja
Unfair uudisti myös RTK-Palvelun visuaalista ilmettä. Haarti kehuu uutta imagoa RTK-Palvelun näköiseksi ja raikkaaksi.
Saimme visuaalisesta ilmeestä paljon hyviä vaihtoehtoja. Vaikka olemme maallikkoja, meitä ohjattiin työpajoissa niin, että saimme aiheesta hienosti kiinni. Unfair ymmärsi toiveemme erinomaisesti.
Jan Haarti
henkilöstöjohtaja, RTK-Palvelu
Kattava ja asiakkaan näköinen kokonaisuus
Lopputuotoksena Unfair suunnitteli asiakkaalle rekrymarkkinoinnin käsikirjan eli rekrytoijan työkalupakin. Käsikirjassa määritellään kohderyhmät, kanavat, tekstisisältöjä ja visuaalinen ilme.
Kokonaisuus sisältää myös konkreettiset ohjeet nopeaan ja käyttäjäystävälliseen rekryprosessiin, jolla varmistetaan positiivinen työnhakijakokemus. Unfairin laatiman rekrypolun avulla oikeat viestit on helppo kohdistaa potentiaalisille työntekijöille oikeaan aikaan. Tällä varmistutaan siitä, että markkinointi on aidosti vaikuttavaa ja kohderyhmiä puhuttelevaa.
Ota yhteyttä
Alkoiko kiinnostaa?
Haluatko, että tuotamme epäreilua kilpailuetua myös sinulle? Pirauta tai laita viestiä!