Brändiuudistus ja verkkosaitti valtakunnalliselle sosiaalialan pioneerille
Yhteistyön tuloksena yhtiö sai uudet brändimielikuvaa tukevat sivut, joilta asiakas löytää helposti haluamansa.
Treilin (ent. Sopimusvuori Oy) toiminnan perustana on ihmisarvoisen arjen tukeminen ja toisin tekeminen. Suomalainen sosiaalialan pioneeri halusi kokonaisvaltaisen brändiuudistuksen, jonka lähtökohta ei ollut aivan helppo – uudistua täysin, mutta perinteitä kunnioittaen.
Meille oli tärkeää, että uusi identiteetti tuntui aidosti omalta ja työntekijät tulivat kuulluiksi.
Leena Lehtonen, toimitusjohtaja
Onnistunut brändiuudistus tehdään yhdessä
Jotta lopputuloksesta tulisi mahdollisimman onnistunut, brändityöhön ja nimen ideointiin otettiin mukaan koko henkilöstö. Prosessi vietiin läpi kolmella työpajalla, joissa sukelsimme syvälle asiakkaan toimialaan, asiakkaisiin ja kulttuuriin. Ostopersoonien laatimisen tueksi haastattelimme lisäksi asiakkaita ja heidän omaisiaan sekä muita keskeisiä sidosryhmiä. Avoimella ja määrätietoisella yhteistyöllä loimme uuden nimen ja brändin, joka hengittää yrityksen arvoja ja erottuu kilpailijoista raikkaudellaan ja rohkeudellaan.
Liinillä Sprintillä valmista viikossa
Verkkosivujen uudistamisessa sovellettiin Google Venturesilta tuttua Design Sprint -työskentelymallia, jonka ideana on tiivistää perinteisesti jopa kuukausien työ yhteen viikkoon. Viiden intensiivisen päivän päätteeksi sivuston konsepti, visuaalinen ilme ja sisällöt olivat valmiina testattavaksi. Sivuston käyttäjäryhmät huomioiden sisällön selkeyteen ja tekniseen saavutettavuuteen kiinnitettiin erityistä huomiota.
Lopuksi brändi-ilme, ydinviestit ja tarina koottiin kattavaksi Brand Bookiksi, joka sisältää selkeät ohjeet ja esimerkit ilmeen soveltamiseen eri käyttötarkoituksiin.
Ota yhteyttä
Alkoiko kiinnostaa?
Haluatko, että tuotamme epäreilua kilpailuetua myös sinulle? Pirauta tai laita viestiä!