4+1-työviikko: Näin luodaan epäreilun hyvä työarki
Epäreilun hyvää arkea – mitä Suomen parhaalta työpaikalta voi oppia? Katso webinaaritallenne!
Halusimme ravistella työelämää ja lisätä hyvinvointia, joten pistimme työviikon uusiksi! Mikä on 4+1-työviikko ja mitä muut voivat siitä oppia?
Järjestimme aiheesta webinaarin. Katso tallenne, niin kuulet parhaat oivalluksemme!
Parempi kuin quiet quitting?
Unfairin 4+1-työviikko toimii vaihtoehtona paljon huomiota saaneelle quiet quittingille – ja jopa peittoaa trendi-ilmiön. Kummassakin on kyse työn kuormittavuuden vähentämisestä, mutta Unfairin mallissa toimintatavat tuuletetaan kokonaisvaltaisesti. Siitä hyötyy yksilön lisäksi koko työyhteisö.
Webinaarissa kuulet:
- Mitä muutimme käytännössä
- Mitä hyötyä 4+1-työviikosta on
- Miten olemme mittaroineet muutoksia
Mitä 4+1-työviikolla voi saavuttaa?
Asiantuntijatyössä keskeytysten määrä on suuri haaste ja palautuminen vaikeaa. Moni toivoo, että ”työnteolle olisi enemmän aikaa”. Ekstratunteja vuorokauteen ei saa, mutta toimintatapoja muokkaamalla voidaan vähentää työpäivien rikkonaisuutta, voimistaa työn imua ja vahvistaa henkilöstön jaksamista.
4+1-työviikossa on kyse koko työnteon uudistamisesta. Raivasimme lukuisilla pienillä muutoksilla arkeen aikaa oppimiselle, kehittämiselle ja palautumiselle. Lopputulokseen ovat tyytyväisiä niin Unfairin työntekijät kuin asiakkaatkin. Unfairilaisten mukaan 4+1-työviikko vähentää stressin tunnetta, edistää palautumista ja lisää mahdollisuuksia vaikuttaa omaan työhön.
4+1-työviikon ja muun kehitystyömme ansiosta olimme vuonna 2022 Suomen paras ja Euroopan 11. paras työpaikka!
Miksi Unfair haluaa uudistaa työelämää?
Unfairin perustajakaksikon Taru Kumpulaisen ja Johanna Raiskion missiona on rakentaa unelmien markkinointitoimistoa, jossa työntekijät ja asiakkaat voivat hyvin – ja jolla on aina vähän nälkä. Yhdessä Unfairin 30 asiantuntijan kanssa he auttavat asiakkaita menestymään muuttuvassa maailmassa yhdistämällä luovuuden liiketoiminnan kehittämiseen.
Unfair tuo ketteriä menetelmiä B2B-yritysten markkinoinnin, myynnin, viestinnän ja strategiaprosessien kehittämiseen. Unfair myös haluaa omalla esimerkillään ravistella työelämän rakenteita sekä luoda uusia käytäntöjä inhimillisemmän ja kestävämmän asiantuntijaelämän puolesta.