Monikanavainen lanseerauskampanja kolmessa päivässä

Ketterässä Liinissä Sprintissä MOW Supernova pääsi näkemään, mihin unfairilaiset pystyvät vain kolmessa päivässä.

Tiimi sai nopeasti juonesta kiinni ja pystyin alusta saakka luottamaan, että asiat menevät Unfairin käsissä oikeaan suuntaan. Rohkeista ideoista huolimatta punainen lanka säilyi johdonmukaisena koko työskentelyn ajan. Pisteet siitä – nukuin yöni hyvin.”

Katta Heikkilä
Hub Manager, MOW Supernova

MOW (Mothership of Work) coworking hubit tarjoavat yrityksille joustavia ja yhteisöllisiä työ- ja kokoustiloja Tampereella ja Helsingissä. Yritys etsi raikkaalla työotteella toimivaa kumppania uuden MOW Supernovan lanseeraukseen. Koska kyseessä oli täysin uudenlainen konsepti ja aikataulu tiukka, kampanjan suunnitteluun eivät olisi riittänyt perusturvalliset ratkaisut. Ketterässä Liinissä Sprintissä mowilaiset pääsivät näkemään, mihin unfairilaiset pystyvät vain kolmessa päivässä. 

Jos toimistolla on pokkaa tarjota valmista kampanjaehdotusta vain kolmen päivän rutistuksen jälkeen, on tekijöiden pakko olla tarpeeksi rohkeita tekemään juuri meidän näköistämme kamppista.”

Timantit syntyvät paineessa

MOWin tapauksessa sprinttiin käytettiin tavallisesti käytetyn viiden päivän sijaan vain kolme, joten paine oli tavallistakin suurempi. Unfairin luova tiimi panosti aikansa puhtaasti kampanjan suunnitteluun ja asiakas oli koko ajan tavoitettavissa joko livenä tai luurin päässä. 

Kampanjan päälimmäisenä tavoitteena oli nostaa MOWin tunnettuutta Tampereella sekä houkutella ihmisiä vierailemaan ja tutustumaan toimintaan paikan päällä. Näkyvyyttä katukuvaan tuotiin erottuvilla ulkomainoksilla, jotka sijoitettiin keskeisiin paikkoihin työmatkalaisten kulkureittien varrelle. Mukaan yhdistettiin strategisesti kohdennettua digimainontaa sekä F2F-promootiota parhaaseen työliikenneaikaan. Onnistumisen mittareiksi asetettiin neuvottelutilojen varausasteen ja asiakasmäärien nousu sekä maksuttomat päiväpassilataukset, joita pystyi tilaamaan helposti tekstiviestillä.

Kampanja lisäsi näkyvyyttämme Tampereen katukuvassa ja lisäsi tunnettuumme yrityskentässä. Hyvin tehty työ näkyi selkeänä piikkinä asiakasmäärissä ja madalsi ihmisten kynnystä tulla tutustumaan meihin.”

Liini Sprintti on lyhyessä ajassa muodostunut talliimme vakiintuneeksi toimintatavaksi, jota hyödynnetään ahkerasti niin brändäyksessä, verkkosivuston uudistuksissa kuin konsepti- ja kampanjasuunnittelussa. Se on peruaan Google Venturesin kehittämästä ketterä työskentelymallista, Design Sprintistä, jonka ideana on tiivistää jopa kuukausien työ yhteen viikkoon. Menetelmää onkin perinteisesti totuttu hyödyntämään ohjelmistokehityksessä ja digitaalisten palveluiden suunnittelussa. Lean Marketing -filosofiallemme uskollisina olemme Unfairilla muokanneet menetelmästä toimivan työkalun myös markkinointiin.

Co-working hub kaikilla herkuilla

MOW Mothership Of Work on luova, rento ja kunnioittava työyhteisö bisneksen kehittämiseen, kasvattamiseen ja uusien ideoiden toteuttamiseen. Mowilaiset tekevät kaikkensa vastatakseen tulevaisuuden vaateisiin, olipa sitten kyse työn tekemisen kulttuurista, elämisen ja arjen tulevaisuudesta tai yhteisöllisyydestä. MOWista löytyy paitsi työtilat kaikilla herkuilla, myös inspiroivia kohtaamispaikkoja tapahtumille, kokoontumisille ja neuvotteluille.

Ota yhteyttä

Alkoiko kiinnostaa?

Haluatko, että tuotamme epäreilua kilpailuetua myös sinulle? Pirauta tai laita viestiä!

Taru Kumpulainen

Strategi, COO (founder & COB)

+358 40 080 6379

Lähetä meille viesti:

Lisää aiheesta