Kukkapelto vai asetelma? Brändin rakentaminen vaatii harkintaa myös lomatunnelmissa

Vahva brändi syntyy sitä tukevan viestinnän avulla. Vaikka viesti olisi kevyt, sen tekemiseen kannattaa suhtautua vakavasti. Miltä teidän brändinne näyttää, kun lähdette laukkaamaan kohti vehreitä kesälaitumia?

On jälleen aika, jolloin sometileillä ja uutiskirjeissä alkaa näkyä lomalle lompsahtelemisia. Lomps-kausi alkaa näinä päivinä ja kiihtyy kohti juhannusta. Myös unfairilaisia on heinäkuussa enemmän riippukeinuissa ja laitureilla kuin tietokoneen ääressä, mutta ennen sitä ehdimme monta kertaa pohtia asiakkaidemme brändejä tukevia valintoja. Kuinka usein sinä mietit esimerkiksi, millaiset kuvat sopivat brändiisi?

Kun toivotat yrityksen nimissä hyvää kesää, aihe on kepeä. Ei silti ole yhdentekevää, miltä viestisi näyttää. Älä napsauta lataa-nappulaa kuvapankin ensimmäisen voikukkakuvan kohdalla, vaan pysähdy ensin hetkeksi.

Kuvavalinnoilla voi tukea viestintää ja koko brändiä tai niillä voi saada itsensä näyttämään tyylittömältä. Käytä kuvia, jotka kertovat yrityksesi arvoista, herättävät haluamiasi tunteita ja luovat persoonallisuutta.

Tässä on graafikkomme Sannan laatima tehtävä, jolla pääset alkuun sopivan kuvamaailman miettimisessä:

1) Miltä brändinne näyttää? Kuvaile sitä adjektiiveilla.
2) Miltä brändi ei ainakaan näytä? Käytä jälleen adjektiiveja.
3) Millainen brändinne väripaletti on?
4) Mitä kuvissa esiintyy? Asioita, maisemia, eläimiä vai ihmisiä? Millaisia ne tai he ovat?
5) Mitä tunteita tai mielikuvia brändi herättää?
6) Miten erotutte kilpailijoista? Miltä he näyttävät?

unfair-kesaterve-kukat
Älä lataa kuvapankin ensimmäistä kukkakuvaa, vaan mieti, millainen on brändillenne sopiva kuvamaailma. Mikä näistä kesäisistä kuvista olisi teille paras valinta?

Toivottavasti yrityksellänne on hyvä brand book, sillä siitä saat apua kysymyksiin vastatessasi. (Jos ei ole, on meidän AD-tiimimme oikea porukka jeesaamaan visuaalisen ohjeistuksen tekemisessä. Ota yhteyttä!) Kun saat vastauksesi kasaan, voit palata kuvapankkiin ja laatia kesätoivotuksesi. Jos haluat höystää viestin klassisella sitaatilla, Stylishlyme-blogiin koottujen 101 vaihtoehdon joukosta löydät varmasti sopivan.

Kannattaa pysähtyä miettimään myös brändinne todellista merkitystä. Vahva brändi on yritykselle tärkeä pääoma, joka lisää myyntiä ja auttaa selviämään kriisi- ja poikkeustilanteista vähemmillä vahingoilla. Lue aiheesta lisää aiemmasta blogikirjoituksestamme.

Kaipaako brändinne kokonaisuudessaan kirkastusta ja päivittämistä? Uudistimme Tampereen suurimman vuokranantajan, VTS-kotien, brändin heidän 50-vuotisen taipaleensa kunniaksi. Lue lisää!