Äänibrändäys

Brändiä rakentaa kaikki näkyvä, mutta myös kuuluva. Vahvan brändin tunnistaakin johdonmukaisesta äänestä.

Meille unfairilaisille ääni on muutakin kuin aaltoliikettä. Suunnitellaan yhdessä äänibrändi yrityksellesi tai palvelullesi – me autamme hyödyntämään sitä tuloksellisesti.

Halusimme hyödyntää ääntä tukeaksemme näköaistin välittämää viestiä eri kanavissa.

KIRSI LÖÖVI
MARKKINOINTISUUNNITTELIJA, VTS-kodit

Äänibrändi menee tunteisiin ja jää mieleen

Erottuva äänibrändi kuulostaa omalta ja kasvattaa tunnettuutta

Äänen systemaattinen käyttö brändin tukena on vielä melko vähäistä. Leicesterin yliopiston tutkimuksen mukaan 83 % maailman markkinointimenoista käytetään visuaalisiin viesteihin. Kuuloaistin haltuunotto on kannattavaa – äänen avulla voi luoda etulyöntiaseman kilpailijoihin ja kasvattaa brändin tunnettuutta ja viestiä strategian mukaisista tavoitteista ja arvoista. Sen minkä ihmiset tuntevat, he helposti myös valitsevat.

Äänibrändin elementtejä ovat muutaman sekunnin mittainen äänilogo, jingle-sävelmä sanoilla tai ilman, tai esimerkiksi helposti samaistuttava äänimaisema ja puheääni. Omaleimaista, tunnistettavaa melodiaa voi versioida eri käyttötarkoituksiin esimerkiksi videoihin ja somekanaviin. Ääni tukee muiden aistien välittämää viestiä.

Samalla aaltopituudella

Unfairin tiloissa toimiva Trillionaire Productions on luottokumppanimme musiikin säveltämisessä. Monen kärkiartistin takaa löytyvä tuottajaduo toimii yhteistyössä asiakkaan ja Unfairin kanssa. Valjastamme tallimme liiketoiminta-, brändi- ja projektiosaamisen käyttöösi, ja saat ammattilaisten tuottaman äänibrändin, joka jää kuulijoiden mieleen.

Valjasta ääni brändisi työkaluksi kaikissa kohtaamispisteissä

  • Äänibrändi on yksi yrityksen erottautumistekijöistä ja osa brändin rakentamista.
  • Viestimällä brändistä ja sen arvoista äänen avulla luot aitoja tunnesiteitä brändiisi.
  • Ääni tukee muiden aistien välittämiä viestejä, kuten visuaalista ilmettä.
  • Erilaista ääntä, puhetta, efektejä ja musiikkia voi hyödyntää niin digitaalisessa maailmassa kuin tiloissa tai tapahtumissa.
  • Äänibrändi kattaa monia kontaktipisteitä asiakkaasi ostopolulla.
  • Viljele ääntä ahkerasti markkinointikanaviin. Toisto lisää brändin tunnettuutta.
  • Äänibrändäyksen merkitys kasvaa tulevaisuudessa. Edelläkävijänä saat yliotteen kilpailijoistasi.
  • Unfairilta saat strategisesti suunnitellun, omankuuloisesi ja ammattilaisten tuottaman äänibrändin, joka jää kuulijoiden mieleen.
  • Lue blogitekstimme äänibrändäyksen aloittamisesta ja nappaa vinkit talteen.

Lue lisää luovan suunnittelun palveluistamme

Unfair Hub