19/9/2017

Puusta pitkälle – Koskisen verkkosivu-uudistuksessa näkyy omistautuminen puulle ja asiakkaille

Kansainvälisesti toimiva Koskisen Oy tunnetaan laadukkaista tuotteistaan, hyvästä palvelusta sekä omistautumisestaan puulle. Puunjalostukseen keskittyvän konsernin verkkosivuston uudistukselta toivottiin helppoa käytettävyyttä sekä visuaalista näyttävyyttä, joka tukee kotimaisen perheyrityksen brändiä ja bisnestä.

Koskisen näyttävä uusi web-sivusto

Kansainvälisesti toimiva Koskisen Oy tunnetaan laadukkaista tuotteistaan, hyvästä palvelusta sekä omistautumisestaan puulle. Puunjalostukseen keskittyvän konsernin verkkosivuston uudistukselta toivottiin helppoa käytettävyyttä sekä visuaalista näyttävyyttä, joka tukee kotimaisen perheyrityksen brändiä ja bisnestä.

– Koko konsernin verkkosivujen uudistusprojekti ei ole aivan pieni pala purtavaksi. Kansainvälisenä toimijana meille on tärkeää, että yhteistyökumppanillamme on riittävästi osaamista ja rahkeita johtaa laajamittaista projektia, kertoo Koskisen markkinointipäällikkö Minna Luomalahti.

Loppukäyttäjät otettiin mukaan heti alkumetreillä

Projekti käynnistettiin avainhenkilöiden workshopilla sekä perinpohjaisella tutustumisella käyttäjien tarpeisiin ja nykyisen sivuston analytiikkaan. Yhdessä asiakkaan kanssa määriteltiin, miten käyttäjien toivotaan sivustolla liikkuvan ja tekevän, ja mitä sisältöjä heille missäkin vaiheessa ostopolkua tarjotaan.

– Unfairin toteuttama kattava pohjatyö nopeutti ja selkeytti koko prosessia. He haastattelivat henkilökohtaisesti konsernimme avainhenkilöitä ja sidosryhmiä. Lisäksi tietoa kerättiin eri käyttäjäryhmille suunnatuilla nettikyselyillä Suomessa ja ulkomailla.

Tulosten pohjalta esiin nousseet tarpeet ja toiveet priorisoitiin konsernin strategiaan ja liiketoimintatavoitteisiin peilaten. Erityistä huomiota kiinnitettiin sivuston käytettävyyden ja ylläpidon helpottamiseen sekä yhteydenottojen generointiin ja kohdentamiseen tuote- ja markkinakohtaisesti oikeille henkilöille.

– Tärkeintä meille on, että asiakkaamme ja myyjämme eri puolilla maailmaa löytävät oikeat tuotteet ja tarvitsemansa tiedon helposti, Luomalahti kiteyttää.

Mutkaton yhteistyö ja tinkimätön toteutus palkitsee

Luomalahti arvioi projektin laajuuden hieman yllättäneen sekä Koskisen että Unfairin. Yksinkertaisesta käyttöliittymästä huolimatta taustalla jyllää monimutkainen tekniikka. Ilman tiivistä ja mutkatonta yhteistyötä molemminpuolinen väärinymmärryksen mahdollisuus olisi ollut suuri.

– Unfairilla on kyky kuunnella asiakkaan tarpeita ja päästä nopeasti jyvälle bisneksestä. Sivusto on saanut ulkoasustaan ja toiminnallisuudestaan paljon positiivista palautetta asiakkailtamme ja myynniltä. Olemme kovin tyytyväisiä lopputulokseen.

Kaipaatko vinkkejä, miten sivustosi voisi valjastaa tiukemmin myynnin tueksi? Sovi treffit!

E-BOOKIT

Olemme kirjoittaneet kolme e-bookia toisin tekemisestä ja liinimmästä yrittämisestä. Mukana lukuisien yrittäjien ja toisinajattelijoiden ajatuksia menestymisestä ja tarinoita siitä, mitä Lean-ajattelulla voidaan saada aikaan!

Lataa kirjat maksutta alta: