19/9/2017

"Kaikki tarvittava on nyt esillä selkeästi" – Unfair toi Leppäkosken Sähkön verkkosivut nykyaikaan

Energia-alan osaaja Leppäkosken Sähkö halusi informaationtäyteisille verkkosivuilleen lisää selkeyttä ja raikkautta. Kumppaniksi uudistukseen löytyi Unfair, ja yhteistyön tuloksena yhtiö sai uudet brändimielikuvaa tukevat sivut, joilta asiakas löytää helposti haluamansa.

Unfari toi Leppäkosken sivut nykyaikaan

Pian sata vuotta täyttävän pirkanmaalaisen energiayhtiön Leppäkosken Sähkön ja Unfairin tiet kohtasivat loppuvuodesta 2016. Asiakkailleen sähkö-, kaukolämpö- ja maakaasuratkaisuja tarjoava konserni etsi tuolloin kumppania nettisivu-uudistukseen.

– Vanhoilla nettisivuilla kävijäämme kohtasi infotulva. Halusimme tehdä asiakkaan navigoinnin sivuillamme helpoksi, ja toiveena oli myös ulkoasun kasvojenkohotus, Leppäkosken Sähkön viestintäkoordinaattori Essi Keskitalo kertoo. 

Tammikuussa yhteistyö käynnistyi Unfairin järjestämällä workshopilla, jossa käytiin läpi Leppäkosken Sähkön lähtötilanne ja konseptoitiin yhdessä tulevien nettisivujen rakennetta. Unfair saa Keskitalolta kiitosta asiakkaan bisneksen ymmärtämisestä.

– Workshop oli todella hyödyllinen. Sähköalasta syntyy helposti monenlaisia mielikuvia, ja siksi oli hyvä käydä Unfairin kanssa läpi perusteellisesti, mitä ylipäätään teemme. Näin olimme kaikki samalla kartalla heti projektin alusta alkaen.

Paras palkinto on palaute asiakkailta

Verkkosivu-uudistuksen keskeisinä tavoitteina olivat sisältöpolkujen yksinkertaistaminen, myynnin edistäminen sekä visuaalisuuden ja asiakaspalvelun parantaminen.

– Olemme olleet tyytyväisiä uusien nettisivujen helppoon käytettävyyteen ja hyvännäköiseen, nykyaikaiseen ilmeeseen, Keskitalo sanoo.

Kiitosta on tullut myös asiakkailta. Uusia nettisivuja kehutaan asiakaslähtöisiksi ja yleisilmettä rauhallisemmaksi kuin ennen. Erään palautteen mukaan sivuilla on ”kaikki tarvittava esillä tarpeeksi selvästi ja yksinkertaisesti”.

– Yksi tavoite verkkosivu-uudistuksessa oli asiakkaan itsepalveluasteen nostaminen. Sähkösopimussivuihin kiinnitettiin erityishuomiota ja niille tehtiin omat sivupohjat. Tästäkin olemme saaneet asiakkailta pelkkää positiivista palautetta.

Lisäksi Keskitalo kertoo, että kävijöiden sivuilla oloaika on Google Analyticsin mukaan lisääntynyt ja välittömät poistumiset sivuilta sen sijaan vähentyneet.

Unfairilla jämpti ote sisältöihin

Verkkosivu-uudistuksessa sivupohjista haluttiin helppokäyttöiset, jotta Leppäkosken Sähkön on helppo päivittää niitä itse. Uudet sivut toteutettiin Wordpressin alle, ja tähän ratkaisuun energiayhtiössä on oltu tyytyväisiä.

– Wordpress on antanut meille paljon vapauksia määritellä itse sitä, miltä sivut näyttävät. Nyt pystymme myös tekemään hakukoneoptimointia paremmin, Keskitalo kehuu.

Leppäkosken Sähkö ei ollut ennen Unfairia käyttänyt markkinointitoimiston palveluita. Positiivisena yllätyksenä tuli Unfairin kokonaisvaltainen apu verkkosivuprojektissa.

– Ulkoasun uudistuksen lisäksi Unfair järjesti konkreettisesti sisällöt uuteen uskoon. Olin valmistautunut siihen, että teemme itse tämän heille valmiiksi, mutta iloksemme kävikin päinvastoin!

Etsitkö yrityksesi nettisivuille uudistajaa? Kaipaatko selkeitä sisältöjä, näyttävää ilmettä ja simppeliä navigointia? Unfairilta saat koko paketin – ota yhteyttä ammattitaitoiseen talliimme!

E-BOOKIT

Olemme kirjoittaneet kolme e-bookia toisin tekemisestä ja liinimmästä yrittämisestä. Mukana lukuisien yrittäjien ja toisinajattelijoiden ajatuksia menestymisestä ja tarinoita siitä, mitä Lean-ajattelulla voidaan saada aikaan!

Lataa kirjat maksutta alta: