18/9/2017

”Halusimme löytää kumppanin, joka on digimarkkinoinnin ammattilainen” – J. Rinta-Jouppi kaasutti komeasti digimarkkinoille

Moni uuden auton ostaja etsii yhä useammin unelmiensa menopelin netistä. J. Rinta-Jouppi päätti laittaa digimarkkinointinsa kerralla kuntoon ja pestasi suunnannäyttäjäksi Unfairin.

J. Rinta-Joupin digimarkkinointi vietiin uudelle tasolle Unfairin avulla

Moni uuden auton ostaja etsii yhä useammin unelmiensa menopelin netistä. J. Rinta-Jouppi päätti laittaa digimarkkinointinsa kerralla kuntoon ja pestasi suunnannäyttäjäksi Unfairin.

– Halusimme löytää kumppanin, joka on digimarkkinoinnin ammattilainen. Kaipasimme näkemystä siihen, miten meidän tulisi viestiä ja missä kanavissa, kertoo toimitusjohtaja Juha Rinta-Jouppi.

Rinta-Joupin autoliikkeellä on vankka kokemus markkinoinnista perinteisissä medioissa, kuten sanomalehdissä ja radiossa. Viime vuosina yrityksessä huomattiin kuitenkin tarve myös digitaalisen markkinoinnin osaajille.

Autoliikkeen ja Unfairin yhteistyö alkoi syksyllä 2016 workshopilla, jossa käytiin läpi Rinta-Joupin nykytilannetta ja tulevaisuuden näkymiä. Tavoitteiksi asetettiin Rinta-Joupin näkyvyyden parantaminen ja kohderyhmien tunnistaminen sekä tavoittaminen oikealla ostohetkellä.

– Aluksi laitettiin kuntoon Adwords-tilimme. Google-mainonta on autoalalla nykyään ehdottoman tärkeää. Hakukone on se kanava, josta ihmiset etsivät tietoa, kertoo Seinäjoen Rinta-Joupin myyntijohtaja Markku Ala-Hakuni.

Asiakkaita palvelevia sisältöjä

Myös sisältömarkkinointi ja uutisointi haluttiin tuoda osaksi Rinta-Joupin työkalupakkia. Unfairin johdolla Rinta-Jouppi lanseerasi alkuvuodesta 2017 Kärryillä-blogin, jossa jaetaan autoihin ja autoiluun liittyvää tietoutta ja esitellään uutuusmalleja. Unfairin käsialaa on niin blogin konsepti, visuaalinen ilme kuin sisällötkin.

– Olemme saaneet blogista pelkkää positiivista palautetta. Asiakkaiden mukaan ulkoasu on tyylikäs ja sisällöt monipuolisia sekä mukavia lukea, Ala-Hakuni kehuu.

Rinta-Joupilla oli digikanavia käytössä myös ennen yhteistyötä Unfairin kanssa, mutta niiden käyttöön kaivattiin uutta, tehokkaampaa näkökulmaa.

– Kanavat olivat melko perinteisiä, kuten bannerimainoksia. Unfairin avulla olemme uineet syvemmälle digimaailmaan ja oppineet käyttämään erilaisia kävijätietoja ja markkinointia laadukkaammin hyödyksi, Ala-Hakuni kertoo.

Välitöntä ja helppoa yhdessä tekemistä

Unfairin ja Rinta-Joupin yhteistyö on sujunut alusta saakka luontevasti. Juha Rinta-Jouppi haluaa korostaa ammattimaisen tiimin merkitystä onnistumisissa.

– Olemme saaneet Unfairilta käyttöömme sen tyyppistä osaamista, mitä meillä ei ole aikaisemmin ollut, sekä näkemystä ja tietoa päätöksenteon tueksi. Unfairin väen kanssa on helppo keskustella. Tätä ei voi korostaa liiaksi, Rinta-Jouppi sanoo.

Markku Ala-Hakuni nostaa yhdeksi Unfairin vahvuuksista kuluttajapuolen markkinoinnin.

– Unfairin toiminta sopii kuluttajakauppaan erittäin hyvin. Yhteistyö heidän kanssaan on ollut välitöntä ja asiat ovat hoituneet nopeasti.

Tulevaisuudessa Rinta-Joupin ja Unfairin yhteistyö tulee syvenemään entisestään.

–Maailma muuttuu väistämättä siihen suuntaan, että digimarkkinoinnilla on yhä suurempi merkitys yrityksille. Meidän täytyy olla tässä kehityksessä mukana, ja Unfairin avulla se onnistuu, Ala-Hakuni päättää.

Kaipaatko vinkkejä hakukoneoptimointiin tai tekijää tehokkaampiin Adwords-kampanjoihin? Me Unfairilla laitamme yrityksesi digimarkkinoinnin kerralla kuntoon – ota yhteyttä tai poikkea kahvilla niin kerromme vaihtoehdoista!

E-BOOKIT

Olemme kirjoittaneet kolme e-bookia toisin tekemisestä ja liinimmästä yrittämisestä. Mukana lukuisien yrittäjien ja toisinajattelijoiden ajatuksia menestymisestä ja tarinoita siitä, mitä Lean-ajattelulla voidaan saada aikaan!

Lataa kirjat maksutta alta: