19/9/2017

"Ilman Unfairia emme olisi tällä tasolla" – markkinoinnin ulkoistus boostaa Poplatekin bisnestä

Yhteistyö markkinointitoimiston kanssa antaa organisaation käyttöön monipuolisen ja osaavan markkinointitiimin. Tämä on huomattu myös Unfairin pitkäaikaisella asiakkaalla Poplatekilla, joka on markkinoinnin ulkoistamisen myötä saanut lisää näkyvyyttä ja tuoreita ideoita bisnekseen.

Unfair toimii Poplatekin strategisena markkinoinnin kumppanina

Yhteistyö markkinointitoimiston kanssa antaa organisaation käyttöön monipuolisen ja osaavan markkinointitiimin. Tämä on huomattu myös Unfairin pitkäaikaisella asiakkaalla Poplatekilla, joka on markkinoinnin ulkoistamisen myötä saanut lisää näkyvyyttä ja tuoreita ideoita bisnekseen.

–Unfair on meidän markkinointi- ja viestintäosastomme, toteaa Poplatek Paymentsin toimitusjohtaja Petri Ahti heti kättelyssä. Muutama vuosi sitten maksupäätepalveluihin erikoistunut Poplatek Payments huomasi tarvitsevansa yksittäisten markkinointiprojektien sijaan pidempiaikaista kumppania. – Oli selvää, että yrityksemme dna:ssa ei ole osaamista markkinoinnin tekemiseen tai toisaalta mahdollisuutta oman markkinointiosaston pystyttämiseen, Ahti kuvailee. Sitten löytyi Unfair. Yhteistyön aluksi järjestettiin workshop, jossa käytiin läpi Poplatek Paymentsin nykytilannetta ja tavoitteita.

– Siellä meidän insinöörisieluista kaivettiin se, miltä haluamme näyttää asiakkaan suuntaan ja millainen viestinnän klangi meillä on, Ahti muistelee.

Maksutoimiala on luonteeltaan tiukasti raamitettua ja kynnys tulla alalle on korkea tiukkojen tietoturvavaatimusten vuoksi.

– Tähän seikkaan on hirveän helppo uppoutua ja unohtaa se, että asiakkaan kannalta nämä ovat firmamme sisäisiä asioita. Asiakkaalle merkitykset täytyy etsiä muualta. Nimenomaan tästä Unfair on meitä muistuttanut ja haastanut näin bisnestämme, Ahti kertoo.

PITKÄJÄNTEINEN MARKKINOINTI KANTAA HEDELMÄÄ

Hyvien kokemusten myötä Poplatek halusi laajentaa yhteistyötä myös maksuratkaisuihin erikoistuneelle ohjelmistopuolelle.

– Poplatekia ja Unfairia yhdistää yrityskulttuuri ja liini lähestymistapa asioihin. Asiakaslähtöisyys on molemmille tärkeää, ja edistämme asioita ketterästi ja iteratiivisesti, ohjelmistopuolen toimitusjohtaja Mikko Virtanen kuvaa.

Markkinointityö on näkynyt Poplatekilla positiivisesti loppuasiakkaan suuntaan. Poplatekin ohjelmistoille luotu yritysilme on saanut Virtasen mukaan paljon kehuja ja asiakkaiden mielikuva yrityksen luotettavuudesta on vahvistunut Unfairin avulla.

– Maksupäätemarkkinoilla olennaisin sidosryhmä on loppuasiakkaat eli maksupäätteitä käyttävät kauppiaat. Aiemmin meitä ei pidetty varteenotettavana toimijana, mutta nyt tilanne on muuttunut ja jälleenmyyjäverkostomme kehittynyt suotuisasti. Iso merkitys on viestintämme ammattimaisuudella, Petri Ahti toteaa.

Unfair on auttanut Poplatekia myös tuotteistamisessa. Ohjelmistopuolelle tehtiin esimerkiksi POps-operointipalvelun ja Hilu-festarirahan tuotteistaminen ja myynti- ja markkinointimateriaalit.

– Proaktiivinen ideointi yritysilmeemme kirkastamiseksi ja näkyvyyden parantamiseksi on kaiken kaikkiaan auttanut kehittämään bisnestämme, Virtanen kehuu.

TAVOITTEENA SYVÄLLINEN, STRATEGINEN JA AITO KUMPPANUUS  

Unfair on ollut Poplatekille muutakin kuin pelkkä perinteinen mainostoimisto. Tiimin kädenjälki on vahvasti näkynyt muun muassa Poplatekin brändi-identiteetin rakentamisessa.

– Haluamme olla vähän maanläheisempi toimija kuin isommat korporaatiot, joita maksutoimialalla toimii. Unfair on onnistunut rakentamaan muista toimijoista erottavan yritysilmeen. Meidän tehtäväksi on oikeastaan jäänyt lähinnä ihastella heidän työnsä jälkeä, Ahti sanoo.

Tulevaisuudessa Poplatekin tavoitteena on laajentua isompiin asiakkuuksiin. Näin myös yhteistyö Unfairin kanssa tiivistyy jatkossa entisestään. Pitkän yhteisen taipaleen avainsanoja ovat mutkattomuus ja pitkäjänteisyys.

– Unfairilla on kyky tulla sopivalla tavalla osaksi meidän tekemistä. Ilman Unfairia emme kyllä olisi yrityksenä millään päässeet tälle tasolle, jolla olemme nyt, Ahti päättää.

Kiinnostuitko yhteistyöstä kokonaisvaltaisen ja ketterän markkinointitoimiston kanssa? Ota yhteyttä Unfairin poppooseen!

Ps. Lisää tarinoita liinistä markkinoinnista, epäreilun kilpailuedun metsästyksestä ja onnellisista asiakkaista löydät blogistamme.

E-BOOKIT

Olemme kirjoittaneet kolme e-bookia toisin tekemisestä ja liinimmästä yrittämisestä. Mukana lukuisien yrittäjien ja toisinajattelijoiden ajatuksia menestymisestä ja tarinoita siitä, mitä Lean-ajattelulla voidaan saada aikaan!

Lataa kirjat maksutta alta: