19/9/2017

Herrala Fiksu-talomallisto lanseerattiin raikkaalla otteella

Herrala Fiksu -talomallisto on asukkaiden elämäntilanteen mukaan muuntuva, ekologinen ja energiatehokas vaihtoehto moderniin asumiseen. Uutta asiakaskuntaa tunnetulle kotimaiselle talovalmistajalle lähdettiin tavoittelemaan strategisen viestin kiteyttämisellä ja monikanavaisella markkinointikonseptilla.

Herrala_blogi

Herrala Fiksu -talomallisto on asukkaiden elämäntilanteen mukaan muuntuva, ekologinen ja energiatehokas vaihtoehto moderniin asumiseen. Uutta asiakaskuntaa tunnetulle kotimaiselle talovalmistajalle lähdettiin tavoittelemaan strategisen viestin kiteyttämisellä ja monikanavaisella markkinointikonseptilla.

– Herrala Fiksu -talot on suunniteltu etenkin moderniin ja tiiviiseen kaupunkirakentamiseen. Toivomme, että etenkin nuori rakentajakunta löytää malliston pariin. Siksi lähdimme hakemaan raikkautta ja helppoa lähestyttävyyttä myös markkinoinnissa, kertoo suomalaiseen Koskisen konserniin kuuluvan Herralan markkinointipäällikkö Sanni Pietiäinen.

Hyvin tehty pohjatyö ihastutti

Unfairille tyypilliseen tapaan Herrala Fiksu -talomalliston konseptia lähdettiin rakentamaan yhdessä asiakkaan ja malliston suunnitelleen arkkitehdin kanssa. Herralan toiveena oli, että toteutuksessa yhdistettäisiin sopivassa suhteessa niin verkkoa, videota kuin printtiä.

– Unfair teki vaikutuksen jo alkupalaverissa. Hyvin tehty pohjatyö ihastutti ja yhteinen visio syntyi vauhdilla. Pidimme siitä, kuinka nopeasti he pääsivät jyvälle liiketoiminnastamme ja siitä, mitä toteutukselta haimme.

Herrala Fiksu on kompakti ja energiatehokas koti, jolla on suuri ja käytännöllinen sydän. Mallisto koostuu kahdesta eri perusmallista, monikäyttöisestä katetusta terassista sekä yhdestä helposti muunneltavasta lisäosasta. Markkinointiviestinnällisesti haastavimmaksi osoittautuikin monipuolisen kokonaisuuden kiteyttäminen riittävän yksinkertaiseen ja helposti viestittävään muotoon.

– Ideoita pulppusi Workshopissa puolin ja toisin. Parhaimmista pallottelimme yhdessä mitä erilaisempia vaihtoehtoja. Mielestäni Herrala Fiksusta kiteytyi ehyt kokonaisuus, joka toimii kaikissa kanavissa. Kaikki toteutui sovitusti, toteaa Pietiäinen.

 Ensitreffeistä kohti syvempää suhdetta?

Ensimmäinen projekti on aina happotesti uudelle yhteistyölle, jossa nähdään, sopivatko tekijöiden ajatukset ja työskentelytavat yksiin. Suhteen syvetessä molemmat osapuolet oppivat entistä paremmin tuntemaan toisiaan, jolloin yhdessä tekeminen nousee jälleen uudelle tasolle.

– Rohkeus on meille tärkeä arvo, jonka pohjalta haastamme myös yhteistyökumppaneitamme tuomaan erilaisia ratkaisuja tarpeisiimme. Yhteistyö Unfairin kanssa on ollut avointa ja välitöntä. Meillä on hyvä ja luottavainen olo siitä, että he pystyvät tuomaan liiketoimintaamme tukevia ratkaisuja myös tulevaisuudessa, sanoo Pietiäinen.

E-BOOKIT

Olemme kirjoittaneet kolme e-bookia toisin tekemisestä ja liinimmästä yrittämisestä. Mukana lukuisien yrittäjien ja toisinajattelijoiden ajatuksia menestymisestä ja tarinoita siitä, mitä Lean-ajattelulla voidaan saada aikaan!

Lataa kirjat maksutta alta: